۱۲ آذر ۱۴۰۱ ۱۳:۲۱
پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت
 
وزیر ورزش و جوانان با صدور پیامی روزجهانی معلولین را تبریک گفت.

 

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان در متن پیام تبریک دکتر سجادی وزیر ورزش و جوانان آمده است :

 

"بسم الله رحمن الرحیم"
"انسان دارای روحی است و جسمی، آن که انسان به او انسان است، روح انسان است، نه جسم او.
اگر روح انسان، سالم، آزاد و قوی باشد، چه باک که دست یا پای انسان معلول باشد."
(امام خمینی (ره) در جمع معلولین ـ اسفند ۵۷)
معلولیت با وجود ایجاد محدودیت، هرگز نتوانسته است مانع بروز توانمندی، خلاقیت، ایستادگی، شور و شعور و شیدایی، همت والا و عزت نفس وافر در افراد دارای معلولیت شود.
آنان که بارها و بارها با درخشش خود در میادین علمی، فرهنگی، هنری و به ویژه ورزشی به عموم نشان دادند، تنها خواستن است که پیشرفت را معنا و تفسیر می کند و با صبر و بردباری، تمرین و ممارست و تکیه بر داده های موجود و با عنایت ویژه حق که به یقین در وجود تمامشان ساری و جاری است، می توان بر قله های افتخار ایستاد و آیینه ای تمام نما از اقتدار، قدرت و ایمان را به نمایش گذاشت.
این روز متعلق به انسانهایی با باور قوی و امیدوار است که با عزمی مثال زدنی و وصف ناپذیر، دوشادوش همه آحاد جامعه در جهت توسعه و آبادانی ایران گام برداشته و از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.
روز جهانی معلولین در حقیقت روز تکریم و تجلیل از کسانی است که با وجود برخی مشکلات جسمی با توکل به عنایات حضرت حق، تکیه بر اراده محکم و خودباوری، سرافرازانه در عرصه ‌های گوناگون اجتماع ایفای نقش می ‌کنند.
اینجانب ضمن تبریک و تهنیت روز جهانی معلولان به کلیه ورزشکاران پرافتخار و باصلابت و همکاران محترم دارای معلولیت در وزارت ورزش و جوانان، امیدوارم این عزیزان در کنار سایر افراد جامعه، زندگی توام با آرامش و بالندگی در عرصه ¬های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی را تجربه نمایند.

 

                                                                                                                                                                        سید حمید سجادی
 
کد خبر : ۵,۲۷۵
اشتراک در