۲۵ آبان ۱۴۰۱ ۱۰:۵۳
استفاده از نماد معلولیت در سمبل بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴
کمیته برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ از نمادهای این دو رویداد رونمایی کرد.
 
کمیته برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ از نمادهای این دو رویداد رونمایی کرد و از نکات جالب توجه در طراحی این نمادها می‌توان به یکسان بودن طراحی آنها اشاره کرد؛ اقدامی که پیش از این در طراحی لوگوی این بازی ها نیز انجام شده بود.
" فریجی" نامی است که برای این دو نماد انتخاب شده و در واقع این نماد، با الهام از کلاهی فرانسوی طراحی شده است که در ارزش‌ها و فرهنگ و هنر این کشور به عنوان نماد آزادی شناخته می شود.
نام این کلاه، وام گرفته از نام یکی از پادشاهان دوران باستان است و سرپوشی است نرم و مخروطی شکل که راس بالایی آن انحنایی رو به پایین دارد.
این سرپوش، از زمان تأسیس کلیسای جامع نوتردام در سال ۱۱۶۳ میلادی در تاریخ این کشور وجود داشته و روح انقلاب جمهوری فرانسه را نشان می دهد.
جنس پارچه این عروسک‌ها از مواد قابل بازیافت و صد در صد طبیعی‌ تهیه شده است و شرکت "جیپسی "(برندی معروف در تولید عروسک و اسباب بازی) با همراهی شرکت "دو دو"، در تولید آن مشارکت دارند و از ۱۵ نوامبراین عروسک ها در فروشگاه های رسمی مسابقات و فروشگاه های آنلاین وب سایت پاریس ۲۰۲۴ عرضه می شوند.

 

پاریس  3

 

ابتکار جدید در تولید سمبل بازی های پاریس ۲۰۲۴
از نکات جالب توجه در طراحی این دو نماد می توان به موضوع همبستگی المپیک و پارالمپیک و اتحاد آنها اشاره کرد.
نمادهای بازی‌های پارالمپیک و المپیک شکل یکسانی دارند، تنها با این تفاوت که نماد پارالمپیک با یک محدودیت فیزیکی مشهود طراحی و برای یکی از پاهای آن پروتز با تیغه کربنی در نظر گرفته شده است.
شرکت "دودو" در تولید این نماد، توجه ویژه ای به جنس پروتز عروسک فریجی داشته و موادی در عضو مصنوعی آن به کار برده که با وجود نرمی (برای لمس کردن)، قدرت تیغه کربنی آن را هم نشان دهد.
این نماد با وجود محدودیت جسمی، با افتخار در حال دویدن است و به همه نشان می دهد که ورزش ابزاری برای تحرک و پویایی است.

پاریس  2

 
فریجی؛ قدرت تغییر در ورزش 
فریجی به انقلاب در ورزش اشاره می کند و در تلاش است، قدرت ورزش را به دیگران نشان دهد.و این پیام را منتقل می کند که  ورزش قدرت تغییر هر چیزی را دارد؛ زندگی ها، کیفیت سلامتی، روابط انسان‌ها با یکدیگر و طبیعت...
طراحان این دو نماد با هدف یکسان‌سازی و مشارکت، تلاش کرده‌اند که جامعه، حضور حداکثری افراد با معلولیت‌های مختلف را به چشم ببیند و مفهوم "ورزش برای همه" پر رنگ‌تر شود.
این دو نماد به عنوان سفیران بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ به سراسر فرانسه سفر خواهند کرد و ضمن دیدار با مردم در رویدادهای فرهنگی، ورزشی مربوط به این مسابقات حضور خواهند داشت.
 

 

پاریس  1
 
 
 
 
 
کد خبر : ۵,۲۴۱
اشتراک در