۲۴ آذر ۱۳۹۳ ۰۹:۲۱
به دلیل عملکرد موفق ساره جوانمردی و دیگر رکوردشکنان؛  مسابقات جهانی تیراندازی آلمان به عنوان یکی از 50 رویداد برتر سال 2014 انتخاب شد
وب سایت رسمی کمیته بین المللی پارالمپیک اقدام به معرفی 50 رویداد برتر سال 2014 نموده است.

بر این اساس، رقابت های جهانی تیراندازی آلمان به دلیل حضور پرتعداد ورزشکاران (265 ورزشکار از 53 کشور جهان) و نیز شکسته شدن 9 رکورد جهانی که منجر به کسب سهمیه مستقیم رقابت های پارالمپیک ریو نیز شد، به عنوان نوزدهمین رویداد برتر سال 2014 انتخاب شد.

در میان ورزشکاران شرکت کننده در این مسابقات، دو تیرانداز دارای عملکرد چشمگیرتری بودند؛ ساره جوانمردی از ایران در رشته تپانچه و جوناس جکوبسون از کشور سوئد در رشته تفنگ.

ساره جوانمردی در این مسابقات موفق به کسب نشان طلا در رشته تپانچه بادی شد و از مسابقات پاراآسیایی اینچئون نیز با دو نشان طلا بازگشت.

وی در مسابقات پارالمپیک لندن به نشان برنز دست یافت و سال 2014 را با چهار نشان طلا از مسابقات جهانی آلمان، مسابقات پاراآسیایی اینچئون و مسابقات جام جهانی لهستان، به پایان می برد.

وی توانست با کسب نشان طلای مسابقات جهانی به صورت مستقیم سهمیه پاراالمپیک ریو در سال 2016 را کسب کند.

وب سایت رسمی IPC از 12 نوامبر، به صورت روزانه، اقدام به معرفی 50 رویداد برگزیده سال 2014 نموده که به ترتیب از رویداد پنجاهم آغاز شده و در  پایان روز 31 دسامبر به رویداد شماره یک خواهد رسید.
کد خبر : ۵۲۲
اشتراک در