۱۵ آبان ۱۴۰۱ ۱۳:۲۳
به میزبانی کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد؛
اختتامیه اولین دوره تربیت مربی فرهنگی سطح دو
 
مراسم اختتامیه اولین دوره تربیت مربی فرهنگی سطح دو که طی روزهای یازدهم تا سیزدهم آبان ماه در محل آکادمی کمیته ملی المپیک و پارالمپیک برپا بود، برگزار شد.
پیش از این و طی چهار دوره، مدیریت فرهنگی کمیته اقدام به برگزاری دوره سطح سه نموده بود که ۲۵ نفر از  برترین های این سطح اعم از بانوان و آقایان که دارای سابقه حضوردر اردوهای آمادگی تیم های ملی پارالمپیکی هستند و عملکرد بهتری را ارائه داده اند، برای شرکت در سطح دو انتخاب و دعوت شدند.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی مراد آبادی مدیر فرهنگی کمیته  ملی پارالمپیک در آیین اختتامیه دوره مربیگری سطح ۲ ، برگزاری دوره های تخصصی فرهنگی ورزشی را زمینه ساز اتفاق خوب برای ورزش کشور عنوان کرد. 
وی در ادامه تقویت بعد فرهنگی ورزش کشور را یک ضرورت دانست و گفت:تیم های ملی کشورمان از نظر فنی در سطح بالا و مناسبی قرار دارند ولی  لازم است این ارتقا در بخش فرهنگی نیز به بالاترین درجه ممکن برسد. 
حجت الاسلام و المسلمین حسینی  مراد آبادی، ورزشکاران را نماینده جمهوری اسلامی ایران در میادین بین المللی دانست و گفت: اثراتی که امور فرهنگی بر سایر امور اقتصادی، اجتماعی و امنیتی کشور می‌گذارد، موجب شده است که از فرهنگ به عنوان قدرت نرم یاد کنند و آن را جز لاینفک دیپلماسی کشور بدانند که انتقال این فرهنگ با کمک ورزشکاران در میادین بین المللی اتفاق می افتد. 
معاونت فرهنگی پارالمپیک کشور در ادامه اظهار داشت : باابلاغ مصوبات و دستورالعمل های فرهنگی ورزش کشور، کمیته پارالمپیک پیشتاز در برگزاری دوره های فرهنگی بوده که تربیت مربیان مذکور با نگاه کشوری دربین نخبگان فرهنگ کشور براساس عدالت و برحسب شایستگی در حال انجام است. 
 وی بااشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۴۰۰ نفر برای این دوره ها شناسایی شده اند، گفت: از این تعداد، ۶۶ نفر پس از گذراندن دوره های تخصصی، شرایط لازم مربیگری  را احراز کرده اند که بعضا در اردوهای تیم ملی فعالیت می‌کنند. 
مراسم اختتامیه این آیین روز شنبه ۱۴ آبان ماه با حضور جمعی از مسولان فرهنگی ارشد کشور برگزارشد و مدارک مربیان فرهنگی سطح ۳ نیز اهدا شد.
 

دوره  12
دوره  11
دوره  10
دوره  9
دوره  8
دوره  7
دوره  6
دوره  5
دوره  4
دوره  3
دوره  2
دوره  1

کد خبر : ۵,۲۰۰
اشتراک در