۱۹ آذر ۱۳۹۳ ۰۵:۳۶
هادی زاده، دبیر ستاد هفته پارالمپیک نقاشهای دریافت شده بر توانمندی معلولین تاکید داشت / مسابقه نقاشی سال آینده به صورت گسترده برگزار می شود
علی اصغر هادی زاده دبیر ستاد هفته پارالمپیک گفت: مسابقه نقاشی برای کودکان زیر 12 سال، برای اولین بار بود که برگزار می شد و با توجه به فصل تابستان و تعطیل بودن مدارس، آن طور که مد نظر بود نتوانستیم این مسابقه را اطلاع رسانی کنیم، اما با این وجود و فرصت کم، بیش از 600 نقاشی به دبیرخانه ستاد برگزاری هفته پارالمپیک ارسال شد و این تعداد اثر به غیر از آثاری است که به صورت جداگانه در شهرستان ها دریافت شده بود.

هادی زاده افزود: تیمی 5 نفره متشکل از کارشناسان هنری و نیز روان شناسان کودک، آثار دریافت شده را مورد بررسی قرار دادند و از آنجا که صاحبان اثر هم از کودکان دارای معلولیت و هم از کودکان غیر معلول بودند، امر داوری فرآیندی دشوار برای هیات داورین به شمار می رفت.

دبیر ستاد هفته پارالمپیک خاطر نشان کرد: دید کودکان در این خصوص بسیار جالب توجه بود، در بیشتر نقاشی ها بر توانمندی افراد دارای معلولیت اشاره شده بود و نه ناتوانی های آنها، و این نکته بسیار مهم و ارزشمندی محسوب می شد.

وی گفت: در انتخاب آثار برگزیده نهایی، به شرایط سنی، جسمی و نوع معلولیت کودکان توجه شد و به عنوان مثال نقاشی برگزیده اول را کودکی 6 ساله که سندرم داون داشت، کشیده بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

هادی زاده اعلام کرد: در اولین فرصت مناسب، نمایشگاهی از کلیه آثار برگزار خواهد شد، ضمن اینکه تمامی نقاشی های ارسال شده هم اکنون در وب سایت کمیته ملی پارالمپیک بارگذاری شده اند.

دبیر ستاد هفته پارالمپیک افزود: برای  تمامی کودکانی که در این مسابقه شرکت کردند، جایزه ای به رسم یادبود ارسال می شود و ده اثر برگزیده نیز جوایز ویژه ای دریافت خواهند کرد.

وی در پایان تصریح کرد: برای هفته پارالمپیک سال آینده در نظر داریم مسابقه نقاشی را به صورت گسترده تر و در زمانی مناسب برگزار کنیم به نحوی که داوری و انتخاب آثار پیش از فرارسیدن هفته پارالمپیک به اتمام رسیده و در جشن روز ملی پارالمپیک، برگزیدگان معرفی شوند.

اولین مسابقه نقاشی ویژه کودکان زیر 12 سال، مهر ماه امسال همزمان با هفته بزرگداشت پارالمپیک و با موضوع "معلولیت محدودیت نیست" برگزار شد.
کد خبر : ۵۲۰
اشتراک در