۱۶ آذر ۱۳۹۳ ۱۰:۱۳
ماندگارفر برای پیشرفت آسیای مرکزی آماده ایم / از تیم های آسیای مرکزی یک سروگردن بالاتریم
مجمع انتخاباتی کمیته پارالمپیک آسیا APC در ابوظبی برگزار شد و مجید راشد از امارات به عنوان رئیس جدید این کمیته انتخاب گردید. امیر ماندگارفر، دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک ایران گفت: این مجمع در دو روز برگزار و مسائل مختلف بررسی شد. در این انتخابات تغییرات کلی صورت گرفت و مجید راشد از امارات به عنوان رئیس جدید کمیته پارالمپیک آسیا؛ و دو نفر از هند و ژاپن به عنوان نایب رئیس و مسئول کمیته فنی  انتخاب؛ و یک ژاپنی در پست کمیته پزشکی ابقاء شدند.

وی به یکی از اتفاقات این مجمع اشاره کرد و افزود: زینال ابو ذرین رئیس قبلی کمیته پارالمپیک آسیا نیز برای ریاست کاندیدا شده بود. اما با توجه به عملکرد 8 ساله اش و نقاط ضعف زیاد؛ رای نیاورد و به نظر میرسید این تغییرات اساسی نیاز بود در این مجمع روند بهتر شده است چون باعث می شود که برخی کشورها با کمیته پارالمپیک آسیا یادداشت تفاهم امضاء کنند تا مسابقات مناطق شان را در سال 2015 برگزار کنند. البته مسابقات مناطق در منطقه جنوب شرق آسیا به صورت منظم برگزار می شود ولی در مناطق دیگر چنین مسابقاتی برگزار نشده است.

دبیر کمیته ملی پارالمپیک ادامه داد: قاره آسیا به 5 منطقه تقسیم شده که ایران در منطقه مرکزی قرار دارد و هنوز تفاهم نامه ای با کمیته پارالمپیک آسیا نداشته ولی آمادگی برگزاری مسابقات منطقه ای را دارد که باید توسط ازبکستان برگزار شود.



وی درخصوص اتفاقاتی که در این مجمع افتاد، اظهار داشت: در این مجمع در خصوص اقداماتی که در 4 سال گذشته از جمله برگزاری مسابقات پاراآسیایی جوانان در مالزی و مسابقات پاراآسیایی اینچئون کره جنوبی و فعال کردن برخی مناطق صحبت شد. همچنین تفاهم نامه ای در سال 2013 امضاء شد که تحقق چشم انداز آسیا تا سال 2020 پیش بینی شده بود.

ماندگارفر افزود: در این طرح توسعه و تبادل برنامه ها برای ارتباط بیشتر مناطق فرعی، ایجاد پلی میان ورزشکاران و مدیران، بروز کردن کشورهای عضو در رشته های پاراالمپیک، تقویت و چشم انداز پارالمپیک تا سال 2020 و تاکید بر همگرایی و اجماع در راستای چشم انداز پارالمپیک آسیا از طریق مشارکت مناطق فرعی لحاظ شده بود.

وی با اعلام این مطلب که از تیم های آسیای مرکزی یک سروگردن بالاتریم خاطرنشان کرد: برای رشد آسیا باید مناطق آسیایی فعال باشند و به همین جهت نگاه ها به مناطق معطوف شده است. در منطقه مرکزی که ایران نیز در آن قرار دارد ایران یک سروگردن بالاتر از سایر تیم هاست و اعلام کردیم برای پیشرفت این منطقه هر کاری بتوانیم انجام می دهیم و حاضریم هر کاری از دستمان برمی آید برای پیشرفت این منطقه انجام دهیم.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک هچنین به جایزه، قهرمان تیراندازی کشورمان در بازی های پاراآسیایی اشاره و اظهار کرد: جایزه بهترین ورزشکار  زن آسیا در سال 2014 براساس امتیاز و ملاک های خاصی بود و به ساره جوانمردی اهداء گردید و بهترین نشانی بود که به تیم های مسابقات داده می شد. تیمهای ملی کشورمان نیز در این بخش تنها در مسابقات راگبی با ویلچر بازی های پاراآسیایی شرکت نکرده بود با این وجود بالاترین امتیاز را به تیم ما دادند.

وی درباره میزبانی اندونزی گفت: اندونزی برای بازی های پارآسیایی 2018 درخواست برگزاری مسابقات 15 رشته را داده بود در حالیکه مسابقات دوره های قبل در 23 رشته برگزار می شد همچنین پیشنهاد برگزاری مسابقات را در سه شهر دادند که به احتمال زیاد این مسابقات در جاکارتا برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک از سوی کمیته پارالمپیک آسیا APC ساره جوانمردی قهرمان تیراندازی ایران در بازی های پاراآسیایی اینچئون کره به دلیل  عملکرد موفق  و کسب مدالهای  طلای تپانچه 10 متر و تپانچه 50 متر به عنوان برترین ورزشکار زن سال 2014 بازیهای پاراسیایی اینچئون انتخاب گردید.

کد خبر : ۵۱۷
اشتراک در