۲۵ مهر ۱۴۰۱ ۱۵:۲۶
پیام تبریک مشترک صادق ستاری فرد و حمید طریفی حسینی به مناسبت روز ملی پارالمپیک
 
صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و حمید طریفی حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور طی پیام مشترکی فرا رسیدن روز ملی پارالمپیک را به تمامی ورزشکاران جانباز و معلول به ویژه دانش آموزان ورزشکار دارای معلولیت و خانواده‌های آنان، معلمان و مربیانی که در پرورش این عزیزان نقش دارند تبریک گفتند. متن این پیام به شرح زیر است:

 

"بسم الله الرحمن الرحیم
روز ملی پارالمپیک نمادی برای توجه بیشتر به وجود انسان­هایی است که از هر فرصتی برای رشد و بالندگی بهره می گیرند تا در عرصه ورزش ثابت کنند که «خواستن توانستن است». ما در وزارت آموزش و پرورش مفتخریم که ماموریت تعلیم و تربیت گروهی از دانش آموزان را بر عهده داریم که با وجود داشتن برخی معلولیت‌ها با تکیه بر تلاش و کوشش و عزم و اراده راسخ خود و با تکیه بر شعار «تحصیل، تهذیب و ورزش» تاکنون قله های افتخار زیادی را در عرصه ها و میادین ورزشی فتح کرده اند.
به‌واقع دانش آموزان استثنایی ورزشکار به مثابه ارزشمندترین ذخایر و سرمایه های استعدادی کشور برای ورزش قهرمانی در سطوح ملی و فتح قله های جهانی به ویژه در عرصه های پارالمپیکی همیشه مورد توجه بوده اند به طوری که بسیاری از قهرمانان پارالمپیکی کشور از عرصه ورزش همگانی در سطح مدارس و جشنواره ها و مسابقات ورزشی مدرسه ای کشف استعداد شده و در مسیر ورزش حرفه ای و قهرمانی هدایت و تربیت شده اند. لذا بسترسازی جهت پدیدایی و کشف و شکوفایی استعدادهای این دانش آموزان از طریق فراهم کردن تعلیم و تربیت تمام ساحتی و خلق موقعیت های متنوع یاددهی یادگیری در سطح مدارس، به عنوان یک راهبرد کارآمد برای قرار دادن این دانش آموزان در مسیر نخبگی و ورزش قهرمانی به ویژه در رشته های پارالمپیکی همواره مورد تاکید ما بوده است.
از سوی دیگر ساحت تربیت بدنی و زیستی به عنوان یکی از ساحت های اصلی تعلیم و تربیت هم هدف و هم وسیله تحقق سایر ساحت های تربیتی است. توجه به این ساحت تربیتی به ویژه برای دانش آموزان دارای معلولیت نه تنها به مثابه موقعیت هایی برای رشد و پرورش استعدادهای بدنی و توانبخشی و توانمندسازی آنان بلکه به مثابه موقعیت هایی جهت کسب فضایل و ارزش های معنوی و اخلاقی و شکل دهی به هویت ملی، افزایش اعتماد به نفس و حضور موثر اجتماعی این دانش آموزان نیز عمل می کند.
در این راستا وزارت آموزش و پرورش از طریق کیفیت بخشی به تربیت و توانمندسازی معلمان تربیت‌بدنی و آموزگاران پایه، درس تربیت بدنی و زنگ ورزش مدارس، توسعه زیرساخت های ورزشی و برگزاری جشنواره ها و مسابقات ورزشی مختلف همواره سعی در بسترسازی برای پدیدآیی و شناسایی و کشف نظام مند استعدادهای برتر ورزشی دانش آموزان در تناسب با نیازهای ویژه آنان نموده است.
اینجانبان فرا رسیدن روز ملی پارالمپیک را به تمامی ورزشکاران و قهرمانان جانباز و معلول کشور به ویژه دانش آموزان ورزشکار دارای معلولیت و خانواده­های آنان و همچنین معلمان و مربیانی که در رشد و پرورش این عزیزان نقش دارند صمیمانه تبریک عرض نموده و آرزومندیم در سایه عنایات و الطاف الهی و با همکاری و هم افزایی هرچه بیشتر سازمان آموزش و پرورش استثنایی، معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و فدراسیون ورزش دانش آموزی، کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین و هیات های ورزشی در سطح استان ها در سال­های آتی ضمن بسترسازی بیشتر برای مشارکت تمامی دانش آموزان دارای معلولیت در عرصه های ورزش همگانی، شاهد به‌زیستی و سلامت جسمانی و روانی و کسب موفقیت­­های بیشتر و بزرگ­تر این دانش آموزان در عرصه­های جهانی و به اهتزاز درآمدن پرچم خوش رنگ کشورمان در میادین ورزشی به ویژه در رشته های پارالمپیکی باشیم." 
 
کد خبر : ۵,۱۴۰
اشتراک در