۲۵ مهر ۱۴۰۱ ۱۴:۴۸
افراد دارای معلولیت ایجادکننده انگیزه، نشاط و توانمندی در جامعه هستند/ از ورزشکاران جانباز و افراد دارای معلولیت حمایت می کنیم
 
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، دکتر مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان ، در حاشیه مراسم بزرگداشت روز ملی پارالمپیک در جمع خبرنگاران برگزاری مراسم روز ملی پارالمپیک را مهم بر شمرد و تصریح کرد : این جشن بیانگر دو اصل در حمایت از ورزشکاران معلول است که با توانمندی متفاوت در عرصه ورزش و جامعه حضور دارند؛ اول این که این افراد به عنوان شهروند حق استفاده از تمام امکانات و تسهیلات را در جامعه دارند و دوم اینکه افراد معلول می توانند از حیث اراده و استفاده از توانمندی هایشان الگو باشند. بنابراین باید توجه ویژه به این قشر داشته باشیم.
معاون توسعه ورزش بانوان با بیان اینکه افراد دارای معلولیت به‌عنوان شهروند، حق استفاده از تمامی امکانات اجتماعی و فضاهای بین‌المللی را دارا هستند، افزود :این افراد از حیث اراده می‌توانند الگوهای بسیار شاخصی برای آحاد جامعه ما باشند که حائز اهمیت است .
دکتر کاظمی پور تصریح کرد : این قشر می‌تواند جریانی از امید و نشاط ایجاد کند و از نظر توانمندی‌ هم از بقیه متفاوت هستند؛ چرا که احساسات آن‌ها در عرصه‌های دیگر بیش از همگان است؛ از این‌رو باید به آنان به‌عنوان ایجادکننده جریانات اجتماعی نگاه کنیم.
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، حمایت از افراد دارای معلولیت را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت : فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین و کمیته ملی پارالمپیک به‌صورت متمرکز بر روی این اقشار در حال فعالیت هستند و امکان شانس معرفی افراد به‌خصوص در حوزه بانوان بیشتر شده است و از پس امکان افزایش سهم بانوان در سبد کاروان‌های ایرانی بیشتر شده است .
دکتر کاظمی پور با تاکید بر نقش حمایتی وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت : این وزارتخانه هم تمام‌قد و تا آنجا که بتواند فرصت حمایت از این عزیزان را از دست نخواهد داد؛ زیرا این قشر می‌توانند ایجادکننده انگیزه، نشاط و توانمندی در بقیه مردم باشند.
 
کد خبر : ۵,۱۳۸
اشتراک در