۸ آذر ۱۳۹۳ ۰۶:۴۶
قهرمان شنای بازی های پاراآسیایی2014 برای حضور در مسابقات پارالمپیک تلاش می کنم
وحید کشتکار، یکی از شناگران موفق بازی های پاراآسیایی 2014 اینچئون است. وی در این رقابت ها موفق به کسب یک مدال طلا در ماده 400 متر آزاد و یک نقره در ماده 200 متر آزاد شد، اولین مدال کاروان ایران را به دست آورد و برای سومین بار رکورد آسیا را ارتقاء داد. دارنده دو نشان بازی های پاراآسیایی به روابط عمومی کمیته  ملی پارالمپیک گفت: از سن 8 سالگی شنا را زیرنظر عباسعلی کشتکار، عمویم آغاز کردم و در مسابقات قهرمانی کشور و آموزشگاهها صاحب مدال شدم تا اینکه بر اثر بیماری چشمی مدتی از میادین ورزشی دور شدم.

وی درخصوص عضویتش در تیم ملی اظهار داشت: شرایط خاصی را تحمل کردم اما با حمایت های خانواده و عمویم توانستم به ورزش برگردم.

از سال 83 به عضویت تیم ملی درآمدم و حدود 10 سال در تیم ملی بازی می کنم و پرافتخارترین شناگر فدراسیون نابینا و کم بینایان هستم در بازی های پاراآسیایی نیز کاپیتان تیم ملی بودم.

 کشتکار ادامه داد: سعی کردم در تمام مراحل زندگی ورزشی ام موفق باشم . در جشنواره حضرت علی اکبر در سال های 87 و 89 جوان برتر استان فارس و ورزشکار اخلاق شدم. از آنجایی که در مسابقات جهانی هلند از رویارویی با شناگر رژیم صهیونیستی امتناع کردم عنوان ورزشکار جوانمرد و پهلوان بسیجی را گرفتم.

 وی از اولین دوره ای که تیم ملی به بازی های قاره کهن در سال 2006 اعزام شد کاروان اعزامی را همراهی کرد و یکی از قدیمی ترین اعضای تیم ملی شنا محسوب می شود و درباره سطح بازی های پاراآسیایی اینچئون کره جنوبی معتقد است: سطح این بازی ها یالاتر از مسابقات دوره های قبل بود. من در دوره قبل این بازی ها نیز دو مدال طلا و نقره گرفته بودم. درست است که این بازی ها سخت به نظر نمی رسید اما کار برای من خیلی سخت شده بود.

کشتکار بزرگترین هدفش را حضور در مسابقات پارالمپیک دانست و افزود: بعد از بازی های پاراآسیایی گوانگ ژو اگرحمایت  بیشتری میشدم میتوانستم در  مسابقات پارالمپیک  حضور پیدا کنم؛ با مدال آوری در بازی های پاراآسیایی اینچئون کره جنوبی  انگیز های لازم را برای تلاش بیشتر بدست آوردم.

 کشتکار ادامه داد: اهالی شنا از من حمایت کردند تا تمرینات خوبی را دنبال کنم و نشان دادم این توانایی را دارم که می توانم فعل خواستن را صرف کنم.  در ادامه این برنامه ها حضور در مسابقات پارالمپیک ریو را در نظر دارم و نمی خواهم به هیچ عنوان این مسابقات را از دست دهم چون در مسابقات پارالمپیک 2008 چین نفر فیکس تیم ملی بودم اما تیم ملی شنا اعزام نشد و در مسابقات پارالمپیک 2012 لندن نیز نظر بر این بود که رکورد لازم را ندارم و به همین جهت اعزام نشدم.

حالا برای حضور در مسابقات پارالمپیک 2016 ریو تلاش می کنم و نمی خواهم به هیچ عنوان این مسابقات را از دست بدهم. برای حضور در مسابقات جهانی تمریناتم را انجام می دهم تا سهمیه پارالمپیک را به دست آورم.

کد خبر : ۵۰۸
اشتراک در