۱۲ مهر ۱۴۰۱ ۱۱:۳۷
دفاع پدرانه رهبر معظم انقلاب از جامعه ورزش/ واکنش ورزشکاران پارالمپیکی به حوادث اخیر
 
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا روز دوشنبه در مراسم مشترک دانش آموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری نیروهای مسلح در سخنان مهمی با اشاره به حوادث اخیر تأکید کردند: با صراحت می‌گویم این حوادث طراحی امریکا، رژیم صهیونیستی و دنباله‌روهای آنها است. مشکل اصلی آنها با ایران قوی و مستقل و پیشرفت کشور است. ملت ایران در این حوادث کاملاً قوی ظاهر شد و در آینده نیز هر جا که لازم باشد، شجاعانه وارد میدان خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین به موضع‌گیری‌های برخی چهره‌های ورزشی و هنری اشاره و خاطرنشان کردند: جامعه هنری و ورزشی ما سالم است و در آن عناصر مؤمن و با شرف کم نیستند و موضع‌گیری چند نفر ارزشی ندارد؛ تطبیق اینکه موضع‌گیری آنها عناوین مجرمانه دارد یا نه با قوه قضاییه است، ولی از لحاظ عمومی، موضع‌گیری این افراد ارزشی ندارد و جامعه هنری و ورزشی با این مواضع دشمن شادکن آلوده نخواهد شد. از نظر من این موضع‌گیری‌ها هیچ اهمیتی ندارد و نباید در مورد آنها حساسیت به خرج داد.

 

طی روزهای اخیر نیز جمعی از ورزشکاران پارالمپیکی کشورمان نسبت به حوادث اخیر واکنش نشان دادند که در ادامه گزیده ای از این صحبتها آمده است: 

 

روح اله رستمی، ملی پوش تیم پاراوزنه برداری: 
" وقتی چنین مسائلی پیش می آید بیگانگان خودی نشان می دهند چرا که هیچ گاه بیکار نمی نشینند. رصد می کنند و از همه این اتفاقات به سود خود بهره برداری می کنند. ما اول از همه باید این را یاد بگیریم که چگونه باید اعتراض کنیم و چگونه حرف خودمان را به مسئولان منتقل کنیم. هیچ گاه اعتراض همراه با اغتشاش از سوی مردم شکل نمی گیرد. مردم ایران کشورشان را دوست دارند. در کشوری که اسلامی است هیچ کس برای اعتراض کتاب وحی را آتش نمی زند، پرچم مقدس کشورش را نمی سوزاند، این صحنه ها خوشایند و قابل قبول نیست." 
 
هاشمیه متقیان، ملی پوش تیم پارادوو میدانی: 
" ما همه سرباز وطن هستیم و نباید اجازه بدهیم جمعی از آدم‌های منفعت‌طلب که الآن کمین کرده‌اند و منتظرند اتفاقی بیفتد، هجوم بیاورند. ای مردم ایران، تمنا دارم به هوش باشید که این‌ها فقط و فقط یک مشت فتنه‌گرند.
در هر کشوری یک سری مسائل و اختلافات پیش می‌آید که کاملا طبیعی‌ست اما عده‌ای منفعت‌طلب می‌آیند و از این آب‌ گل‌آلود برعلیه مردم و به سود منافع خودشان ماهی می‌گیرند، ما باید به هوش باشیم چون همه سرباز وطنیم، چون برای حفظ این خاک خون عزیزانمان را دادیم، تنها کاری که باید انجام دهیم به هوش بودن و فریب منافقین کمین کرده را نخوردن است."
 
سعید افروز، ملی پوش تیم پارادو ومیدانی: 
" از اول انقلاب یک گروه خاصی بودند که می‌خواستند در ایران ناامنی و اغتشاش به وجود بیاورند که خوشبختانه هر بار هم شکست خورده‌اند. مردم باید بصیرت داشته باشند و وارد بازی این افراد و گروه‌ها نشوند، چرا که هدف آنها ناامنی و تجزیه ایران است.
باید خودمان به یکدیگر کمک کنیم، چون بیگانگان و دشمنان داخلی و خارجی هیچ گاه دوست ندارند، اتحاد و همبستگی ما را ببیند. قطعا دشمنان به فکر مردم ایران نیستند و دنبال این هستند که کشور ما به جایی که می‌خواهد، نرسد." 

 

عشرت کردستانی، ملی پوش تیم پارادو ومیدانی : 

" مردم کشور ما ثابت کردند بصیرت و شناخت کافی دارند و کاملا در جریان ماجراها هستند و علیرغم مشکلات اقتصادی و فشارهایی که از جانب همین دشمنان دارند، با حمایت قاطع خود و شرکت در راهپیمایی فتنه‌شکن، عزت و شکوه مضاعفی برای انقلاب ما به ارمغان آوردند و این قصه‌ها حکایت «عدو شود سبب خیر، اگر خدا خواهد» و «ومکرو و مکرالله و الله خیر الماکرین» است و غیر از این نیست."

 

پیمان نصیری، ملی پوش تیم پارادو ومیدانی:

" اگر قرار است اصلاحاتی انجام شود باید از طریق مسالمت‌آمیز باشد، زیرا خشونت به کشور ضربه می‌زند و بهانه دست اجنبی‌ها می‌دهد تا ایران را کشوری ناامن معرفی کنند و حیف است، زیرا کشور خوبی داریم.

تشخیص بعضی از سلبریتی‌ها ضعیف است و وقتی خیلی از جوانان رفتار فرد را به‌عنوان یک سلبریتی زیرنظر دارند و برایشان مهم هست، نباید طوری رفتار کنند که اتفاقاتی روی دهد که به نفع مردم و کشور نیست."

کد خبر : ۵,۰۷۱
اشتراک در