۴ آذر ۱۳۹۳ ۰۹:۱۹
از نماد بازی های المپیک و پارالمپیک 2016 ریو رونمایی شد
طی برگزاری مراسمی ویژه در شهر ریودوژانیرو، محل برگزاری مسابقات المپیک و پارالمپیک 2016، از نماد این بازی ها رونمایی شد.

ماسکوت این بازی ها از این منظر دارای اهمیت هستند که پیوندی عاطفی با مردم و کودکان برقرار می کنند و از طرفی، پیام رسان این رویدادهای مهم ورزشی نیز هستند.

این ماسکوت ها، نشان دهنده تنوع فرهنگ و مردم کشور برزیل اند و نمادی از موجوداتی اند که شادی می آفرینند، قدرت فوق بشری دارند و با مخاطبان جوان ارتباط برقرار می کنند و آنها را به استقبال از این بازی ها تشویق می کنند.

ریشه اصلی طراحی این ماسکوت ها به دوم اکتبر سال 2009 برمی گردد که ریو به عنوان میزبان بازی های المپیک و پارالمپیک انتخاب شد؛ این نمادها ترکیبی از داستان و واقعیت و نشان دهنده موج شادی مردم برزیل از انتخاب این کشور برای میزبانی این رقابتها هستند.



ماسکوت بازی های پارالمپیک برزیل، موجودی است که هویت آن ترکیبی بی نظیر از گیاهان بومی برزیل است؛ این موجود همانند گیاهان، به صورت دائمی در حال رشد و تغییر است، بر مشکلات غلبه می کند و نشان می دهد که هر مانعی نمی تواند آزار دهنده باشد.

سر بزرگ این ماسکوت که پوشیده از برگ است، انباشته شده از راه حل هایی است که بر مشکلات غلبه می کند و این ماسکوت به عنوان نماد بازی های پارالمپیک، به شرکت کنندگان این پیام را می دهد که بهترین عملکرد خود در بازی ها را به نمایش بگذارند.

این دو ماسکوت، هنوز نامی ندارند و مسئولان برگزاری مسابقات در یک نظر سنجی از مردم خواسته اند تا از بین نام‌های «اوبا و اِبا»، « تیبا توک و اسکوئیندیم» و «وینیسیوس و تام» یک ترکیب اسمی را برای نماد بازی ها انتخاب کنند.

کد خبر : ۵۰۶
اشتراک در