۲ مهر ۱۴۰۱ ۱۳:۳۹
گزارش IPC از برگزاری اولین نشست رسمی شورای ورزشکاران؛
افزایش مشارکت ورزشکاران در فرآیندهای اجرایی هدف اصلی شورای ورزشکاران IPC
 

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، اولین نشست رسمی اعضای جدید شورای ورزشکاران کمیته بین المللی پارالمپیک هفته گذشته به میزبانی شهر بن و در آلمان برگزار شد.

زهرا نعمتی، ملی پوش پرافتخار کشورمان در رشته پاراتیراندازی با کمان نیز به عنوان یکی از اعضای این شورا در این نشست حضور داشت.
وب سایت رسمی کمیته بین المللی پارالمپیک گزارشی از برگزاری این نشست سه روزه منتشر کرده که در ادامه آمده است:
 
جلسه شورای ورزشکاران در بن و ترغیب به مشارکت بیشتر ورزشکاران
اعضای کنونی شورای ورزشکاران که در بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو و ۲۰۲۲ پکن انتخاب شده بودند، برای اولین بار بصورت حضوری در مقر IPC (کمیته بین المللی پارالمپیک) گرد هم آمدند.
شورای جدید ورزشکاران که متشکل از اعضای منتخب در بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو و ۲۰۲۲ پکن است، برای جلسات ۳ روزه در مقر IPC در بن، آلمان تشکیل جلسه داد.
این جلسات از ۱۵ تا ۱۷ سپتامبر (۲۴ تا ۲۶ شهریور) در حالی برگزار شد که ۲ تن از اعضای شورا از راه دور به جلسات ملحق شدند؛ همچنین کارکنان IPC، اطلاعات به روز در مورد حوزه های مربوطه را بصورت حضوری ارائه کردند. 
دستور کار مشخص شده این جلسات (در میان دیگر موضوعات) عبارت بود از: بازنگری آئین نامه کلاس بندی، مقررات مبارزه با دوپینگ و ورزشکاران با معلولیت شدید که به حمایت بالایی نیاز دارند.
آندرو پارسونز، رئیس IPC نیز از طریق تماس تصویری با اعضای شورا ارتباط برقرار کرد.

 

اولویت های اصلی
جیتسکه ویسر، رئیس این شورا گفت: "هدف اصلی تعیین شده توسط شورای ورزشکاران برای دوره کنونی، افزایش مشارکت ورزشکاران در فرآیندهای اجرائی است. اکنون من و همچنین جوش دوئک، عضو دیگر شورا، به دلیل تصویب اساسنامه جدید IPC در اول سپتامبر (۱۰ شهریور)، به اعضای رای دهنده در هیئت اجرائی IPC تبدیل شده و می توانند به نیابت از ورزشکاران در ابعاد بزرگتری صحبت کنند."
هیئت اجرائی ۱۲ نفره کنونی IPC شامل تعداد بی سابقه ۹ ورزشکار پارا و پارالمپیکی می شود.
ویسر گفت: "ما اکنون دارای ۲ کرسی در هیئت اجرائی بوده و بصورت واقعی هرچه بیشتر به یک سازمان ورزشکار محور تبدیل می شویم، بنابراین می خواهیم صحبت های جامعه وسیعتر ورزشکاران را بشنویم زیرا اکنون می توانیم در هیئت اجرائی اظهار نظر کنیم. ما می توانیم صحبت های ورزشکاران را در هیئت اجرائی به اشتراک بگذاریم و این صحبت ها شنیده می شوند."
در حال حاضر از ورزشکاران میخواهیم تا نظرات خود را در خصوص بازنگری کد کلاس بندی ارائه کنند؛ فرم اطلاعات فردی را تکمیل و به نظرسنجی در مورد ورزشکاران دارای نیاز حمایتی بالا پاسخ دهند. این نظرسنجی هفته گذشته برای بخش های مربوطه ارسال شده است.
ویسر همچنین به ورزشکاران خاطرنشان کرد که آنها می توانند از طریق آدرس های ایمیلی که در وب سایت IPC ارائه شده است، در صورت داشتن سوال یا نگرانی، با اعضای شورا ارتباط برقرار کنند.
زهرا نعمتی، ورزشکار پارا تیروکمان ایران و عضو شورا، می گوید: "ایده اصلی که در این جلسات مورد بحث قرار گرفت، مشارکت ورزشکاران بود. مشارکت ورزشکاران و یکپارچگی از موضوعاتی بودند که ما مطرح و روی آنها کار کردیم."
"ورزشکاران در جنبش پارالمپیک در مرکز جنبش قرار دارند و جنبش حقیقتا به ورزشکاران اهمیت می دهد؛ این مهم زمانی که شما به اهداف اصلی ماموریت IPC می نگرید نیز مشهود است. شما می بینید که ورزشکاران در همه جا هستند. ورزشکاران بعنوان قلب جنبش هستند."

 

بالاخره در کنار هم
این اولین جلسه حضوری این دور از شورای ورزشکاران بود. شش عضو در توکیو ۲۰۲۰ انتخاب شده و چندین جلسه آنلاین برگزار کردند، اعضای باقیمانده نیز پس از انتخاب در پکن ۲۰۲۲ به جلسات پیوستند. 
ویسر گفت: "خیلی عالی شد که بالاخره جلسه حضوری برگزار شد، زیرا ما تاکنون فقط از طریق تماس های تیمی همدیگر را می شناختیم و همیشه گفت و گو کردن حضوری راحت تر است. معمولا وقتی تماس تیمی به اتمام می رسد، شما لپ تاپ خود را می بندید و تمام. اما اینجا حتی بعد از جلسات، گفت و گوهایی در مورد آنچه می خواهیم، چیزهایی را که می خواهیم از طریق شورای ورزشکاران به آنها برسیم و داستانهای زندگی خودمان نیز وجود دارد."
"این جلسات فشرده هستند، اما در عین حال به شما انرژی فراوانی می دهد، زیرا احساس می کنید که انگیزه بیشتری برای کار کردن دارید. خیلی عالی شد که ما کنار هم جمع شدیم تا برنامه ریزی کرده و ببینیم بر چه چیزی می خواهیم متمرکز شویم."
اعضای شورای ورزشکاران جلسه حضوری بعدی خود را ظرف ۶ ماه آینده برگزار خواهد کرد و تا آن زمان از طریق جلسات آنلاین به مشورت های خود ادامه خواهد داد."
 
 
 
 
کد خبر : ۵,۰۵۶
اشتراک در