۴ آذر ۱۳۹۳ ۰۹:۰۴
کشفیا ثبت روز ملی پارالمپیک، کمک به جنبش پارالمپیک است
رییس هیات ورزش جانبازان و معلولان استان آذربایجان شرقی گفت: تعیین 24 مهرماه به عنوان «روز ملی پارالمپیک» کمک به جنبش پارالمپیک در ایران خواهد کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، علی کشفیا افزود: انتخاب روز ملی پارالمپیک به عنوان یک نقطه قابل اتکا در ورزش معلولان و جانبازان مطرح می شود و باعث می شود ورزش این عزیزان جایگاه  و شان واقعی خود را پیدا کند.

وی با یادآوری اینکه در چند سال گذشته در ایران هفته گرامی داشت پارالمپیک داشته ایم ، گفت: پیشنهاد اولیه انتخاب روز ملی پارالمپیک از سوی ایران مطرح شده است که کمیته بین المللی پارالمپیک نیز از آن استقبال کرده است.

رییس هیات ورزش جانبازان و معلولان استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: انتخاب یک روز برای ورزش معلولان موجب یادآوری این واقعیت است که معلولیت اوج تسلیم شدن نیست، معلولین و خانواده آنان به این باور می رسند که معلولیت آغاز راه جدید است و باید تلاش جدیدی را شروع کنند.

وی تایید روز ملی پارالمپیک از سوی ریاست محترم جمهوری را کار فوق العاده نیک دانست و گفت: امیدوارم اینگونه کارها تحریک و حرکت را به جامعه معلولین برگرداند و کمکی به بهبود وضعیت آنان از نظر روانی و توانبحشی باشد.

کشفیا حضور دانش آموزان و خانواده آنان در مراسم های روز ملی پارالمپیک را باعث توجه نوجوانان و جوانان معلول به ورزش دانست و گفت: کشف استعدادهای جدید ورزش معلولین از دیگر محاسن انتخاب یک روز برای ورزش معلولین ایران است.

کد خبر : ۵۰۵
اشتراک در