۳ آذر ۱۳۹۳ ۰۹:۰۴
بر اساس اعلام کمیته بین المللی پارالمپیک؛ سخنرانی زهرا نعمتی در سازمان ملل به عنوان یکی از 50 اتفاق برتر سال 2014 انتخاب شد
بر اساس اعلام وبسایت رسمی کمیته بین المللی پارالمپیک، سخنرانی زهرا نعمتی، بانوی کماندار ایرانی، به عنوان یکی از 50 رویداد برگزیده امسال معرفی شد.
وبسایت رسمی IPC از 12 نوامبر، اقدام به معرفی 50 رویداد برگزیده سال 2014 به صورت روزانه نموده که به ترتیب از رویداد پنچاهم آغاز شده و در پایان روز 31 دسامبر به رویداد شماره یک خواهد رسید.


در لیست اتفاقات برگزیده سال، سخنرانی زهرا نعمتی در سازمان ملل که در تاریخ 9 ژوئن امسال برگزار شد، به عنوان رویداد چهل و دوم  این لیست معرفی شده است.

در وب سایت کمیته بین المللی پارالمپیک، در خصوص این سخنرانی آمده است:
"یکی از بزرگ ترین رویدادهای سال 2014، حضور زهرا نعمتی در سازمان ملل و مخاطب قرار دادن پنل این سازمان به عنوان یک زن کماندار ایرانی است؛ پنلی که به ورزش برای توسعه و توانمندسازی معلولین از طریق وزش، مربوط است.



زهرا نعمتی که در رقابت های پارالمپیک لندن به دلیل کسب اولین نشان طلای یک بانوی ایرانی از رقابت هایی در سطح المپیک و پارالمپیک، تاریخ ساز شد، در سازمان ملل از برداشتن موانعی سخن گفت که از طریق ورزش امکان پذیر است و از افراد دارای معلولیت خواست تا اهدافشان را در زندگی رها نکنند.
وی در بخشی از صبحت هایش گفت که معتقد است ورزش از بهترین راه های توانمند سازی افراد دارای معلولیت در سطح جهان است و امید دارد تا سال 2030 همه معلولین دارای شغلی مناسب و امنیت باشند.

نعمتی آرزو کرده است که همه شهرهای جهان برای معلولین مناسب سازی شوند و از اینکه تعدادی از افراد دارای معلولیت خودشان را به خاطر معلولیت در خانه حبس کرده و منزوی شده اند، ابراز تاسف کرد و گفت که معتقد است در زندگی تنها یک شانس به ما داده شده و باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

او در پایان گفت برای تمام افراد دارای معلولیت جهان یک پیام دارم؛ "هرگز تسلیم معلولیت نشوند."
در ادامه این خبر آمده است که زهرا نعمتی به عنوان یکی از اعضای انجمن خیریه بیمارستان کودکان مفید، آرزو می کند که نگرش عموم جامعه نسبت به کودکان دارای اوتیسم تغییر کرده و شرایط آنها درک شود.
نعمتی امیدوار است که بتواند رکورد جدیدی از خود به جای بگذارد و همچنان در عرصه فعالیت های ورزشی به ویژه پارالمپیک حضور داشته باشد .

کد خبر : ۵۰۴
اشتراک در