۲ شهریور ۱۴۰۱ ۱۲:۴۸
کاروانی که با توکل و تلاش افتخار آفرینی کرد/ نهمین حضور پرافتخار ایران در بازی های پارالمپیک
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، یکسال پیش در چنین روزی بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ با برگزاری مراسم افتتاحیه رسما آغاز شد و زهرا نعمتی و نورمحمد آرخی، پرچمداران کاروان ایران در مراسم افتتاحیه بودند.
این بازی ها که به دلیل شیوع بیماری کرونا یکسال با تعویق برگزار شد، از بسیاری جهات ویژه و متفاوت از سایر ادوار بازی های پارالمپیک بود.
ایجاد محدودیت های زیاد برای تیم های شرکت کننده، تماشاچیان و رسانه ها، کشور میزبان را با چالشهای جدی روبرو کرده بود و با این حال ژاپن توانست یکی از بهترین ادوار بازی های پارالمپیک را برگزار کند.
در نهمین دوره بازی های پارالمپیک ۴۵۲۷ ورزشکار از ۱۶۲ کشور جهان در ۵ رشته تیمی و ۱۷ رشته انفرادی با هم به رقابت پرداختند که در نهایت تنها ورزشکاران ۸۶ کشور موفق به کسب مدال شدند.
کاروان جمهوری اسلامی ایران نیز در این دوره از بازی ها با ۶۲ ورزشکار در ۲ رشته تیمی و ۸ رشته انفرادی حضور یافت و در نهایت با کسب ۱۲ نشان طلا، ۱۱ نقره و یک برنز در جایگاه سیزدهم این بازی ها قرار گرفت و سرپرستی این کاروان نیز بر عهده هادی رضایی بود.
این نتیجه در حالی بدست آمد که کشور آلمان با بیش از ۱۳۰ ورزشکار و کشور ژاپن میزبان مسابقات با ۲۶۲ ورزشکار فقط با یک طلای بیشتر در مقام یازدهم و دوازدهم قرار گرفتند؛ و کشورهای فرانسه و اسپانیا هرکدام با بیش از ۱۳۰ ورزشکار بعد از ایران در جدول قرار گرفته و کشور کره‌جنوبی با ۱۳۰ ورزشکار فقط ۲ مدال طلا بیشتر به در نیاورد و در رتبه ۴۱ کشورها باقی ماند.

 

پوستر

 

از دیگر موارد جالب توجه از حضور ایران دراین دوره از بازی ها می توان به کسب هفتمین عنوان قهرمانی تیم ملی والیبال نشسته در بازی های پارالمپیک، کسب اولین نشان طلای دو ومیدانی بانوان توسط هاشمیه متقیان، کسب سومین نشان طلای ساره جوانمردی و زهرا نعمتی، کسب دو نشان طلا در رشته جودو، شکسته شدن چندین رکورد جهانی توسط ورزشکاران ایران اشاره کرد.
همچنین این نتیجه به لحاظ مرغوبیت مدال، بهترین نتیجه کسب شده در طول ۹ دوره حضور ایران در بازی های پارالمپیک به شمار می رود.
نمایندگان کشورمان به پاس رشادتها و جانفشانی های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، با نام کاروان " سردار دلها"  در این رویداد بزرگ حضور یافت و شعار " توکل، تلاش،افتخار" را برای این حضور برگزید.
زنده یاد کونیکو یامامورا ( سبا بابایی) مادر شهید محمد بابایی نیز به عنوان تنها مادر شهید دفاع مقدس و به عنوان سرپرست معنوی کاروان ایران با ملی پوشان کشورمان همراه بود و حضور وی در میان ملی پوشان شورو شعف و انگیزه مضاعف ایجاد نموده بود. حضور این بانوی گرانقدر به ویژه پس از قهرمانی تیم ملی والیبال نشسته و ادای احترام اعضای تیم به وی،بسیار مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.
رهبر معظم انقلاب نیز پس از کسب این نتایج درخشان با صدور پیامی از تلاشهای ورزشکاران پارالمپیکی کشورمان قدردانی نموده و فرمودند:" از کاروان سرافراز پارالمپیک که بار دیگر با مدال‌آوری خود، ملت ایران را خوشحال کردند صمیمانه تشکر میکنم."
 
کد خبر : ۵,۰۳۲
اشتراک در