۱ آذر ۱۳۹۳ ۰۷:۴۰
شریعتی فر انتخاب روز پارالمپیک، احساس مسئولیت مدیران را افزایش می دهد
شریعتی فر: انتخاب روز پارالمپیک، احساس مسئولیت مدیران را افزایش می دهد


رییس هیات ورزش جانبازان و معلولان استان خراسان جنوبی گفت: ثبت روز 24 مهرماه به عنوان روز ملی پارالمپیک از سوی ریاست محترم جمهوری، احساس مسئولیت مدیران را نسبت به ورزش معلولان افزایش خواهد داد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، مهدی شریعتی فر افزود: وقتی مدیران میانی کشور این اقدام ارزنده دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری را ببینند، احساس مسوولیت بیشتری خواهند کرد و با شوق و رغبت بیشتری به تلاش در این زمینه ادامه خواهند داد.
وی با بیان اینکه در جامعه ایران یک سری مسایل با بخشنامه از طریق مافوق انجام می شود، تصریح کرد: قطعا انتخاب روز ملی پارالمپیک هماهنگی استان ها را برای توجه به ورزش معلولان افزایش خواهد داد.
رییس هیات ورزش جانبازان و معلولان استان خراسان جنوبی در باره تاثیر انتخاب روز ملی پارالمپیک و توجه به ورزش نسل جوان معلول کشور نیز گفت: برای توجه به ورزش جوانان ابتدا باید این سئوال را از خودمان بپرسم در رابطه با آنان چه کاری هایی انجام دادیم؟ امروز به تعبیر مقام معظم رهبری هجمه فرهنگی علیه نظام وجود دارد و نسل جوان را نیز هدف قرار داده اند، بنابر این توجه به ورزش آنان تاثیر زیادی در مبارزه با هجمه فرهنگی خواهد داشت.
وی تاکید کرد: امروز جنگ مانند جنگ هشت ساله با عراق رودرو نیست و ممکن است در نهانخانه با یک نرم افزار یا سی دی باشد، ورای اینکه باید کار فرهنگی انجام دهیم، باید به مطالبات آنان را نیز دقت کنیم. جانبازان و معلولان نیز در همین راستا توقعاتی دارند که ایجاد زمینه برای ورزش از جمله آنان خواهد بود.
شریعتی فر با تاکید بر اینکه در جهان به ورزش معلولان دیگر به عنوان حمایت نگاه نمی شود، گفت: این ورزش رقابتی شده است و باید برای پیروزی در این رقابت نیز برنامه داشته باشیم. انتخاب روز ملی پارالمپیک یکی از کارهای مهم برنامه ریزی و توجه به ورزش معلولان است که حتما منجر به جوانگرایی و قهرمان پروری خواهد شد.
وی در باره فعالیت هیات استان خراسان جنوبی در هفته گرامی داشت پارالمپیک امسال گفت: برنامه های متنوعی در این استان برگزار شد که زمینه بسیار مناسب برای معرفی جامعه هدف و معرفی ورزشکاران نمونه جانباز و معلول بود. حضور ورزشکاران معلول در مراسم هایی که مسئولین سیاسی، فرهنگی و اجتماعی حضور داشتند، به افزایش روحیه آنان کمک کرد. حدود 350 ورزشکار از 11 شهرستان استان خراسان جنوبی در این مراسم ها حضور داشتند.
شریعتی فر به انتشار کتابی تحت عنوان «گزارش فعالیت های روز پارالمپیک» در خراسان جنوبی در سال 93 اشاره کرد و گفت: این کتاب خیلی مورد توجه معلولین استان قرار گرفت. هیات ورزش های جانبازان معلولان جزو هیات های برتر ورزشی استان است که در پنج سال گذشته رتبه نخست خود را حفظ کرده است.
وی در پایان با یادآوری همکاری خوب فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان و کمیته ملی پارالمپیک با این هیات افزود: ورزشکاران این هیات در 13 رشته ورزشی مردان و 7 رشته زنان فعالیت دارند که جا دارد از حمایت رییس کمیته ملی پارالمپیک و دیگر مسئولین این کمیته و فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان تشکر و قدردانی کنم.
کد خبر : ۴۹۹
اشتراک در