۹ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۱۳
"بازیهایی برای همه" به عنوان شعار بازیهای پاریس ۲۰۲۴ اعلام شد
 
کمیته برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ از شعار رسمی این دوره از بازی ها رونمایی کرد.
" بازی های برای همه " شعاری است که برای این دوره از بازی ها انتخاب شده و بیانگر این است که این رویداد فضایی آزاد برای بیان احساسات و نیز علائق ورزشی است و همچنین اشاره ای به برگزاری برخی از مسابقات در فضای آزاد و خارج از محل استادیوم سنتی دارد.
این شعار بیانگر این است که که دیوارهای حائل میان شهر و استادیوم محو شده و تماشاچیان احساس نزدیکی به ورزشکاران خواهند داشت.
بازی های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ از هفتم تا هجدهم شهریور سال  ۱۴۰۳ و پس از بازی های المپیک در ۲۲ رشته ورزشی و با ۵۴۹ رویداد مدالی برگزار خواهد شد و گفته می شود که بزرگ ترین رویداد پارالمپیک در تاریخ خواهد بود.
برای این مسابقات نزدیک به ۳.۴ میلیون قطعه بلیت برای فروش در نظر گرفته شده و پیش بینی می شود پوشش رسانه ای نیز در کشور میزبان با رکورد شکنی همراه باشد.
همچنین پیش بینی شده تا چندین رویداد المپیکی و پارالمپیکی خارج از استادیوم های سنتی پاریس و در مناطق اطراف برگزار شوند تا هیجان این رویدادها فضای شهر را دربرگیرند.به همین منظور رقابت رشته های پارا تیروکمان در Esplanade des Invalides، فوتبال نابینایان در پای برج ایفل، شمشیربازی با ویلچر و تکواندو در Grand Palais برگزار خواهند شد و پارا سوارکاران نیز در Chateau de Versailles به رقابت می پردازند.
کمیته برگزاری بازی های ۲۰۲۴ بر این مساله تاکید دارد که در کلیه پروژه های در دست انجام، به پارالمپیک نیز توجه داشته باشد و از این طریق دیدگاه عموم جامعه را نسبت به معلولیت تغییر دهد. 
به همین منظور ۸۵ درصد از پروژه هایی که در سال جاری میلادی در مدارس فرانسه انجام شده است، در قالب هفته المپیک و پارالمپیک و با تمرکز بر معرفی رشته های پارالمپیکی بوده است.
همچنین کمیته برگزاری بازی ها از ایده  مسئولین شهرداری پاریس مبنی بر افتتاح باشگاه های ورزشی جدید برای رشته های پارالمپیکی استقبال نموده و قرار هست این ایده به سایر شهرهای فرانسه نیز منتقل و اجرایی شود.
 
کد خبر : ۴,۹۸۳
اشتراک در