۵ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۲۶
به میزبانی کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد؛
اولین گردهمایی سالیانه مربیان فرهنگی کمیته ملی پارالمپیک
 
اولین گردهمایی سالیانه مربیان فرهنگی کمیته ملی پارالمپیک در محل تالار پارالمپیک برگزار شد.
همزمان با این گردهمایی، اختتامیه چهارمین دوره تربیت مربی فرهنگی سطح سه نیز از تاریخ ۳۰ تیر ماه الی ۲ مرداد ماه به صورت مجازی و با حضور ۶۰ نفر شرکت کننده ( ۳۰ نفر خانم و ۳۰ نفر خانم)  برگزار شد.
در این نشست ۴۵ نفر از مربیان خانم و ۵۵ نفر از مربیان آقا که از سال ۹۹ دوره های آموزشی مرتبط را زیر نظر مدیریت فرهنگی کمیته ملی پارالمپیک با موفقیت گذرانده اند، حضور داشتند.
آیت الله دکتر رضا رمضانی، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (س) و عضو مجمع خبرگان رهبری نیز مهمان ویژه این گردهمایی بود و به ایراد سخنرانی در خصوص موضوع اخلاق و ورزش پرداخت.
شرکت کنندگان در این گردهمایی نیز نقطه نظرات خود را پیرامون اقدامات انجام شده در اردوها، موانع و مشکلات و سایر موارد را بیان نمودند و حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محسن حسینی مرادآبادی، مدیر فرهنگی کمیته ملی پارالمپیک نیز توضیحات لازم در خصوص موارد مطرح شده از سوی مربیان را ارائه نمود.
در انتها نیز احکام شرکت کنندگان در سه دوره گذشته اعطا و بازدیدی از موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک نیز انجام شد.

چهارمین دوره تربیت مربی فرهنگی با سرفصلهای، آشنایی با فرهنگ و ورزش در مبانی اندیشه اسلامی، آشنایی با روش آموزش و تولید محتوای فرهنگی در ورزش، آشنایی با روان شناسی ورزشی، آشنایی با جامعه شناسی ورزشی، آشنایی با فقه عمومی و مسائل شرعی ورزشی یک، آشنایی با روش آموزش و تولید محتوای فرهنگی در ورزش، آشنایی با ساختارهای ملی و بین المللی ورزش، آشنایی با اصول و مبانی تربیت، آشنایی با روشها و مهارتهای تبلیغی و ارتباطی یک، فرصتها و چالشهای رسانه ای در ورزش ( نحوه استفاده از فرصت فضای مجازی در خبرنگاری فرهنگی در ورزش) ، آشنایی با مفهوم شناسی فرهنگ، آشنایی با مقررات فرهنگی در حوزه ورزش، آشنایی با دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در حوزه ورزش و فرهنگ، آشنایی با اخلاق در ورزش یک، آشنایی با فرهنگ و مرام پهلوانی یک، آشنایی با چالشها و راهبردهای فرهنگی درحوزه ورزش، آشنایی با مهارتها و تجارب فرهنگی و تربیتی در ورزش یک برگزار شد.

علیرضا صانعی، نبی الله بیاتی، ناصر صبحی، محمد رضا پوریا، حسین صبوری، احمد عبدالمالکی، محمد صادق سنگی، سید حمید قاسمی، محمد علی متولیان، سید محسن حسینی مرادآبادی، محمد مالمیر، سید محسن حسینی هرندی، فرهاد طلوع کیان، محمد حسین کارگر و علی جمشیدی نیز به عنوان مدرس، سرفصلهای فوق را تدریس نمودند.

دوره تربیت مربی فرهنگی سطح سه، دارای شانزده سرفصل مختلف در موضوعات گوناگون ورزشی و فرهنگی است و شرکت کنندگان در این دوره می بایست حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته های مرتبط با مباحث فرهنگی باشند و یا حداقل به مدت هشت سال در حوزه های علمیه تحصیل نموده باشند.
از دیگر شرایط ورود به این دوره، فعالیت شناسنامه دار در یک رشته ورزشی به مدت حداقل دو سال و نیز دست کم سابقه سه سال فعالیت فرهنگی شناسنامه دار می باشد.
اولین دوره آموزشی تربیت مربی فرهنگی سطح سه، سال ۹۹ به میزبانی فدراسیون تکواندو، دومین دوره در سال ۱۴۰۰ به میزبانی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین و سومین دوره نیز در بهار سال جاری و با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی در شهر قم برگزار شد.
 

جلسه

جلسه
جلسه

کد خبر : ۴,۹۷۵
اشتراک در