۲۸ آبان ۱۳۹۳ ۰۷:۵۹
ماندگارفرد ثبت روز ملی پارالمپیک مطالبه رسانه ها را به دنبال دارد
دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک با یادآوری ثبت روز 24 مهرماه به عنوان روز ملی پارالمپیک گفت: یکی از ویژگی های این اقدام این است که حتی اگر کمیته ملی پارالمپیک در کارش تعللی داشته باشد، رسانه ها بر حسب وظیفه از این کمیته مطالبه خواهند داشت.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، امیر ماندگارفرد درباره تاثیر ثبت یک روز به عنوان «روز ملی پارالمپیک» در تقویم رسمی کشور و میزان کمک آن به جنبش پارالمپیک ایران و رشد و توسعه ورزش معلولین افزود: در بسیاری از موارد سطح آگاهی جامعه و گروه مختلف آن از توانمندی های معلولین کم است.

وی با بیان اینکه شاید خیلی ها معلولیت را نقص بدانند و فکر کنند که معلولان توانایی انجام هیچ کاری ندارند، تصریح کرد: مشخص شدن یک روز به نام ورزش پارالمپیک باعث توجه بیشتر جامعه به آنان خواهد شد به گونه ای که همه گروه های جامعه از توانمندی آنان آگاه می شوند.



دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک تاکید کرد: آشنایی گروه های مختلف جامعه با توانمندی معلولان در زمینه ورزش کمک کننده به جامعه هدف ایران است و حمایت ها و امکاناتی را برای این عزیزان به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون های تابعه در طول سال برنامه ها و اقدامات خود را بر اساس برنامه کاری تدوین شده پیگیری می کند، گفت: بنابر این اقدامات ما تنها در روز ملی پارالمپیک نخواهد بود. اما انتخاب 24 مهرماه به عنوان روز ملی پارالمپیک باعث نهادینه شدن تلاش این عزیزان در جامعه می شود.

خوشبختانه این موضوع پس از پیگیری ها به نتیجه رسید و از سوی دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری نیز به تصویب نهایی رسید.

ماندگارفرد با تاکید بر اینکه این موضوع بازتاب مثبتی نیز در کمیته بین المللی پارالمپیک داشت، افزود: کمیته بین المللی پارالمپیک ضمن انتشار ثبت روز ملی پارالمپیک ایران در سایت خود به دیگر کشورها نیز پیشنهاد الگو برداری از ایران داد.

وی تاکید کرد: انتخاب یک روز معین برای ورزش پارالمپیک وظایفی را برای مسئولین ورزش پارالمپیک ایران ایجاد می کند.

بنابر این شاید خیلی از کشورها به دنبال این کار نروند، اما کمیته ملی پارالمپیک ایران از این نظر نگرانی ندارد و همانند سال های گذشته با تمام توان برای گرامی داشت این روز برنامه ریزی خواهد کرد.

کد خبر : ۴۹۶
اشتراک در