۱۸ تیر ۱۴۰۱ ۱۲:۴۰
نشست کمیته ملی پارالمپیک با فدراسیون های تحت پوشش / خسروی وفا: تفاهمنامه انتقال رشته ها باید روزآمد شود
 
نشست بررسی عملکرد و هم اندیشی کمیته ملی پارالمپیک با فدراسیون های تحت پوشش برگزار شد.
در این نشست، روسای فدراسیون های تیراندازی با کمان، تنیس روی میز و سوارکاری و دبیر فدراسیون های نابینایان، جانبازان و معلولین، قایقرانی، بدمینتون، تکواندو، ترای اتلن، تنیس، تیراندازی با کمان و همچنین رییس، دبیر اجرایی و مدیران کمیته ملی پارالمپیک حضور داشتند که گزارشی از عملکرد فدراسیون ها ارائه گردید و برخی مسائل مرتبط با ورزش های پارالمپیکی از سوی طرفین مطرح شد.
 در پایان این جلسه مقرر گردید گزارش عملکرد مکتوب فدراسیون ها، نیازهای آموزشی و کلاس بندی و همچنین درخواست تجهیزات فدراسیون ها در بخش های قهرمانی وهمگانی به کمیته جهت بررسی های لازم اعلام شود. همچنین برای تدوین برنامه ۴ ساله فدراسیون ها نیز کمیته ملی پارالمپیک کمک خواهد کرد تا با اهداف و سیاست های کلان پارالمپیک همسویی به وجود آید.
در پایان، رییس کمیته ملی پارالمپیک ضمن تشکر از حاضران اظهار داشت: طبق آخرین نامه کمیته بین المللی پارالمپیک باید رشته های دیگر هم از فدراسیون جانبازان و معلولین جدا شده و به فدراسیون تخصصی تحت پوشش فدراسیون جهانی خودشان منتقل شوند. البته استثناء هم وجود دارد به عنوان مثال بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته و فوتبال نابینایان خودشان فدراسیون جهانی دارند و نیاز به انتقال نیست.
خسروی وفا افزود: اینکه انتقال های قبلی بعضا ناقص انجام شده و بعضا در سطح هیات های استانی هنوز مشکلاتی وجود دارد، پیشنهاد می کنم که تفاهمنامه های قبلی که به امضای وزیر ورزش، روسای کمیته های ملی المپیک و پارالمیپک و فدراسیون های جانبازان و معلولین و فدراسیون تخصصی رسیده، خوب است که با گذشت این چند سال روزآمد شود تا روند انتقال کامل گردد.

 

جلسه  9
جلسه  8
جلسه  7
جلسه  6
جلسه  5
جلسه  4
جلسه  3
جلسه  1
کد خبر : ۴,۹۵۴
اشتراک در