۱۱ تیر ۱۴۰۱ ۰۷:۲۶
تسلیت رئیس جمهور به مناسبت درگذشت مادر ژاپنی تنها شهید دفاع مقدس
 
دکتر ابراهیم رئیسی، رگذشت مادر تنها شهید ژاپنی دفاع مقدس را تسلیت گفت.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما سید ابراهیم رئیسی در پیام تسلیت خود به مناسبت درگذشت خانم سبا بابایی (کونیکو یامامورا) مادر تنها شهید ژاپنی دفاع مقدس آورده است: این مهاجر سرزمین آفتاب با پرورش فرزند دلاورش، شهید گرانقدر "محمد بابایی" و تقدیم آن در مسیر دفاع از میهن اسلامی ایران، نام و یاد خود و فرزندش را در دفتر زرین ایثار و شهادت برای همیشه ماندگار کرد.
متن این پیام به شرح زیر است:
درگذشت مرحومه سبا بابایی (کونیکو یامامورا) مادر تنها شهید ژاپنی دوران دفاع مقدس، مایه تاسف و تالم خاطر شد.
این مادر فداکار بعد از تشرف به دین مبین اسلام و ایمان و ارادت به مکتب تشیع و خاندان عصمت و طهارت (ع)، با مهاجرت به ایران فصل جدیدی از زندگی خود را آغاز کرد.
این مهاجر سرزمین آفتاب با پرورش فرزند دلاورش شهید گرانقدر "محمد بابایی" و تقدیم آن در مسیر دفاع از میهن اسلامی ایران، نام و یاد خود و فرزندش را در دفتر زرین ایثار و شهادت برای همیشه ماندگار کرد.
ایشان پس از شهادت فرزندش هم با انجام فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای از جمله ساخت آموزشگاه شهید محمد بابایی در یزد، راه اندازی موزه صلح تهران، راه‌اندازی بازارچه‌های خیریه، همراهی و راهنمایی دانشجویان ژاپنی در ایران و تدریس قرآن کریم آثار و خدمات ارزنده‌ای به یادگار گذاشت.
اینجانب درگذشت این بانوی مومنه را به خاندان گرامی بابایی تسلیت عرض می کنم و از درگاه خداوند برای آن مرحومه علو درجات و همنشینی با فرزند شهیدش و برای بازماندگان معزز صبر و سلامتی مسألت دارم.
 
کد خبر : ۴,۹۳۸
اشتراک در