۲۶ آبان ۱۳۹۳ ۰۷:۱۶
کاپیتان تیم ملی گلبال چین خود را از پیش باخته می دانست / در مسابقات قهرمانی جهان سهمیه پارالمپیک را می گیریم
محسن جلیلوند در خانواده ورزشی و در استان قزوین بزرگ شده است. وی اگرچه اهل قزوین است اما برای ادامه تحصیل به تهران آمد و در مدرسه شبانه روزی شهید محبی درس خواند.


در همین زمان گلبال در میان ورزشکاران نابینا و کم بینا رونق داشت و وی با دیدن موفقیت های برادرش که آن زمان عضو تیم ملی گلبال بود به این رشته علاقمند شد.

در سال 75 اولین مسابقات دانش آموزی را شرکت کرد و بعد از مدتی متوجه شد این رشته با روحیاتش ساگاز است. جلیلوند از حدود 12 سال گذشته به عضویت تیم ملی گلبال درآمد و هم اکنون به عنوان کاپیتان تیم ملی فعالیت می کند. نکته جالبتر حضور سمیرا خواهرش در تیم ملی گلبال است که همزمان با برگزاری بازی های پاراآسیایی اینچئون  به این مسابقات اعزام شد و در تیم ملی بانوان صاحب مقام شد.
 این ورزشکار باسابقه گلبال کشورمان به روابط عمومی کمیته ملی پاراالمپیک گفت: خانواده ما علاقمند به این رشته هستند و الگوی همدیگر شده ایم. خواهرم هم با دیدن فعالیت من در این رشته فعالیت می کند و در بازی های پاراآسیایی دوم شدند.

وی از اینکه در این رشته فعالیت می کند ابراز رضایت کرد و افزود: من در رشته ای فعالیت می کنم که انفرادی نیست . در رشته انفرادی هر مقامی که به دست آید به نام فرد ثبت می شود که خوب است اما لذت و هیجانی که در این رشته دیده ام در رشته های انفرادی نمی بینم. من عاشق ورزش گروهی هستم و گلبال هیجان و لذت زیادی دارد بنابراین حاضر نیستم این رشته را به هیچ رشته دیگری عوض کنم.
محسن جلیلوند درخصوص بازی های پاراآسیایی اینچئون  و کسب مقام قهرمانی اظهار داشت: من در دوره قبل این بازی ها نیز شرکت کرده ام و در آن زمان هم می توانستیم مدال طلا به دست آوریم، اما اتفاقاتی که در فدراسیون نابینایان آن زمان افتاد ما را از مدال طلا دور کرد. در این دوره با مدیریت خوب آقای مظلومی موفق به کسب عنوان قهرمانی شدیم.

وی ادامه داد: بازی قبل از فینال با ژاپن برای ما خیلی سنگین و سخت بود چون حساسیت بازی زیاد بود و برای چین هم بازی با کره جنوبی سنگین بود و این تیم تخلیه شده بود. به هر حال چین هم تیم خوبی بود و روزی که با ما مسابقه داشت خود را از پیش باخته می دانست و مثل خود ما باور داشت که برنده این بازی ایران است.

کاپیتان تیم ملی گلبال از اینکه مسابقات قهرمانی کشور گلبال قرار است بعد از ده سال تعطیلی استارت می خورد ابراز خوشحالی کرد و گفت: خوشبختانه بعد از ده سال مسابقات قهرمانی کشور آغاز می شود و خیلی خوشحالیم که بعد از تمرینات خوب در مسابقات قهرمانی کشور و لیگ باشگاهی شرکت می کنیم. از طرفی اردیبهشت ماه به مسابقات جهانی نابینایان و کسب سهمیه پاراالمپیک اعزام می شویم. امیدوارم بتوانیم در این مسابقات سهمیه بازی های پاراالمپیک را به دست آوریم.

وی در عین حال به موسیقی هم علاقمند است و علاوه برخوانندگی، نوازنده پیانو و کیبورد نیز است. مرتضی علی آخرین کار هنری وی در عرصه موسیقی است که در تمجید از امام علی (ع) خوانده است.

کد خبر : ۴۹۲
اشتراک در