۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ۰۸:۵۱
اولین نشست اعضای ستاد مصوبه ترویج فرهنگ حضور، توانمندی و افتخارآفرینی جانبازان و معلولین از طریق ورزش
 
نخستین جلسه ستاد ملی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، اولین نشست اعضای ستاد مصوبه ترویج فرهنگ حضور، توانمندی و افتخارآفرینی جانبازان و معلولین از طریق ورزش امروز سه شنبه دهم خرداد ماه با حضور دکتر کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک، اسبقیان رئیس، حمیدی دبیر، سیدباقری بازرس و ماندگار فرد سرپرست امور استان‌های فدراسیون و نمایندگان وزارتخانه‌ها، دستگاه های اجرایی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه اسبقیان در خصوص مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و وظایف ۱۶ دستگاه اجرایی مطالبی را بیان نمود و به معرفی اعضا و ارکان ستاد ملی این مصوبه پرداخت.
سپس خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک بیان کرد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است. ما در ورزش جانبازان و معلولین خوشبختانه در بخش قهرمانی به افتخارات زیادی دست پیدا کردیم و امروز جمع شدیم تا در بحث ورزش همگانی نیز با همکاری دستگاه های اجرایی به توسعه و پیشرفتی که مدنظرمان است، دست پیدا کنیم.
در ادامه نمایندگان سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت تعاون، کار و رفاه، سازمان ورزش شهرداری تهران، وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور، سازمان تربیت بدنی نیرو‌های مسلح، وزارت ارتباطات، سازمان بسیج ورزشکاران، شورای اجتماعی زنان، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص اقدامات انجام شده درباره اجرای مصوبه گزارشی را ارائه کردند و به بیان نقطه نظرات خود در خصوص مصوبه پرداختند.
پس از ارائه گزارش‌ها، اسبقیان رئیس فدراسیون ضمن تشکر از تمامی اعضای حاضر در جلسه، گفت: خوشبختانه جلسه خوبی برگزار شد. هدف ما از ارائه مطالب، آشنایی اعضا با روند آماده سازی ورزشکاران برای حضور در میادین جهانی بود. دستگاه های اجرایی می توانند با ایجاد انجمن ورزش حوزه جانبازان و معلولین برای اجرای مصوبه اولین گام را بردارند.
رئیس فدراسیون عنوان کرد: در استان‌ها برای تمامی رشته های ورزشی نیاز به سالن تخصصی داریم و در خصوص ورزش جانبازان و معلولین، تاکنون ۷ استان با کمک این مصوبه به سالن اختصاصی دست پیدا کردند.
اسبقیان اظهار کرد: اگر دستگاه های اجرایی برنامه های شان را به ما اعلام کنند ما برای بازدید حاضر می شویم تا ستاد ملی در جریان روند اقدامات قرار بگیرد.
در پایان نشست، دکتر کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: از تمام اعضا برای حضور در این جلسه تشکر و قدردانی می کنم. ما باید برای اجرای مصوبه از خود وزارت ورزش و جوانان کار را آغاز کنیم.
وی ادامه داد: در تلاش هستیم با طراحی جام بلند همتان، ویژه جانبازان و معلولین مسابقات ورزشی را در سطح روستاها برگزار کنیم. خوشبختانه اعتبارات لازم را هم برای اجرای این جام اختصاص دادیم و امیدوارم که بتوانیم به بهترین برگزار نماییم.
دکتر کلهر افزود: این مصوبه قابلیت تکمیل شدن هم دارد. به همین منظور شما با ارائه پیشنهادات تان می توانید به ارتقا این مصوبه کمک کنید.
وی تصریح کرد: تا جلسه بعدی، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی گزارش کار خود را در خصوص تمامی اقدامات انجام شده ارائه کنند تا در جریان روند کار باشیم.
دکتر کلهر عنوان کرد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مکمل قانون حمایت از جامعه جانبازان و معلولین است و با اجرای هر دو قانون در تلاشیم تا حداقل حقوق این جامعه هدف محقق شود.
 
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در پایان گفت: در بخش قهرمانی عملکرد خیلی خوبی در ورزش جانبازان و معلولین داشتیم و اکنون در کنار ورزش قهرمانی، می بایست به دنبال گسترش و توسعه ورزش همگانی باشیم. همچنین باید برنامه ای را طراحی کنیم تا بین دستگاه های اجرایی مشترک باشد تا بتوانیم بهتر اهداف مان را محقق کنیم.
 
عکاس: رضا جوشقانی

 

مراسم  4
مراسم  3
مراسم  2
مراسم  1

 
کد خبر : ۴,۸۹۴
اشتراک در