۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۰:۰۵
تعویق بازی های پاراآسیایی را به فرصت بدل می کنیم/ ادامه روند آماده سازی تیم ها با افق بازی های پاریس ۲۰۲۴
 
دکتر محمد تابع، دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک پس از اعلام رسمی به تعویق افتادن بازی های پاراآسیایی هانگژو ۲۰۲۲ گفتگویی با روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک انجام داد.
وی در این خصوص گفت: اگرچه پیش از این تعویق بازی های آسیایی اعلام شده بود اما اعلامیه رسمی کمیته پارالمپیک آسیا و نیز کمیته برگزاری بازی های پاراآسیایی هانگژو ۲۰۲۲ به تازگی منتشر شده و موضع ما نیز همان طور که گفتیم، ادامه روند آماده سازی تیم ها و سایر برنامه های مورد نظر است.
تابع افزود: اردوهای آمادگی همچنان برقرار هستند تا اگر سال آینده این بازی ها برگزار شد با آمادگی کامل در آن حضور پیدا کنیم و اگر هم برگزار نشد این اردوها پیش زمینه و فرصت مناسبی برای آماده کردن ورزشکاران برای رویداد مهم بعدی یعنی بازی های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ خواهد بود.
دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک خاطر نشان کرد: تاثیر تعویق بازی های پاراآسیایی بر روحیه ورزشکاران قابل انکار نیست چرا که آنها در آمادگی کامل بودند تا در چند ماه آینده در این رویداد حضور پیدا کنند، با این حال اگر این تعویق را به چشم یک تهدید نگاه کنیم، ما تلاش می کنیم تا آن را به فرصت بدل کنیم . فرصتی برای آماده سازی بهتر ورزشکاران و تیم های اعزامی و از ابتدا هم چشم انداز ما هم بازی های پاراآسیایی هانگژو و هم بازی های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ بوده و ستاد هر دو رویداد با هم تشکیل شده و جلسات آن با محوریت هر دو رویداد برگزار می شود.
وی گفت: در این راستا کلیه اقدامات اعم از پرداخت کمک هزینه ورزشکاران و کادر فنی، اقدامات مربوط به سنجش ورزشکاران، اعزام های کسب سهمیه و نیز اعزام هایی که بر اساس بررسی های فنی لازم هستند، همگی انجام خواهد شد.
تابع در پایان تصریح کرد: از دیگر اقدامات مورد نظر در راستای استفاده از فرصت به وجود آمده، پشتوانه سازی برای تیم های ملی با تشکیل تیم های ملی ب و نیز تیم های جوانان است که این امر در ستاد بازی ها به تصویب رسیده و مصوبه نهایی آن در هیات اجرایی نیز انجام خواهد شد تا از ظرفیت و استعداد جوانان نخبه در تیم های ملی بهره برداری شود.
 
 
 
 
کد خبر : ۴,۸۷۳
اشتراک در