۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰۸:۳۴
ورزش پارالمپیکی ایران در مسیر توسعه قرار دارد/ در آینده شاهد حضور ورزشکاران موفقی خواهیم بود
 
رئیس فدراسیون بین‌المللی رشته‌های ویلچری و قطع عضو از عملکرد ورزش جانبازان و معلولین ایران تمجید کرد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، نشست خبری هیئت اجرایی فدراسیون بین‌المللی رشته‌های ویلچری و قطع عضو (IWAS) صبح امروز در محل فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین برگزار شد. «رودی ون دن ابیل» رئیس IWAS  بیان کرد: بعد از جلسه‌ای که بعدازظهر دیروز داشتیم، از همکاری نزدیکی که بین دولت، فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین و کمیته ملی پارالمپیک ایران وجود دارد، تحت تاثیر قرار گرفتیم. وقتی مدال‌آوران ایران در پارالمپیک توکیو را دیدم، توسعه و رشد مدال‌آوری شما را می‌توانم ببینم. معتقدم این توسعه نه تنها در رشته‌های سنتی و باستانی، بلکه در رشته‌های جدیدتر مثل دوومیدانی، تیراندازی و تیراندازی با کمان وجود دارد.
وی ادامه داد: زمانی که بخش‌های مختلف ساختمان فدراسیون را دیدم، متوجه دلیل این رشد و توسعه شدم. وقتی به این توسعه نگاه می‌کنم، آن را در همه بخش‌های مربوط به معلولیت ها می‌بینم. قطعاً این رشد و توسعه با یک تیم اجرایی و مدیریتی خوب بدست می‌آید. ما این پویایی را در ورزش ایران می‌بینیم و از این بابت خیلی خوشحال هستم. خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم که چطور توانسته‌اید تجهیزات و رشته‌های مختلف را در یک فضا قرار بدهید که این امر کمک زیادی به پیشرفت می‌کند. توانستیم حرفه‌ای بودن ورزشکاران شما را مشاهده کنیم. البته این سازماندهی برای همه رشته‌های شما وجود دارد.
رئیس آیواز عنوان کرد: کاری که تیم شما انجام می‌دهد، یکپارچه سازی افراد دارای معلولیت در جامعه است. ما اعتقاد داریم که از طریق میزبانی اولین دوره بازی‌های زمستانی ورزشکاران ویلچری و قطع عضو، مردم می‌توانند این افراد را ببینند و این مسئله می‌تواند به ارتقای پیست اسکی شما نیز منجر شود.
وی درباره دیدار با دکتر حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان گفت: ورزش نه تنها در پارالمپیک توکیو، بلکه در تمام رویداد‌ها باعث شهرت آن کشور می‌شود و این باعث می‌شود که افراد به آن کشور احترام بگذارند. وقتی شما به یک درجه عالی نایل می‌شوید، حفظ آن سخت‌ترین کار است. وقتی شما ورزش و جوانان را کنار هم دارید، بدان معناست که به طور همزمان شما با مشارکت دادن جوانان در ورزش، در حوزه ورزش سرمایه‌گذاری می‌کنید. شما در آینده ورزشکاران موفق و درخشانی خواهید داشت. این موضوع را دیروز هم دیدیم در همکاری‌هایی که وجود دارد و این همان چیزی است که من به عنوان تضمینی برای آینده نام می‌برم.
 

عکس: رضا جوشقانی 

مراسم  2
مراسم  1
مراسم  4
مراسم  3

مراسم  6

 

کد خبر : ۴,۸۵۷
اشتراک در