۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰۷:۵۴
تلاش زیادی برای توسعه ورزش‌های پارالمپیکی در ایران شده است/ ایران می تواند به عنوان بخشی از آکادمی آموزشی (IWAS) فعالیت کند
 
نشست هیات اجرایی فدراسیون بین‌المللی رشته‌های ورزشی ویلچری و قطع عضو (IWAS) با حضور وزیر ورزش و جوانان ایران برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر سیدحمید سجادی در این نشست اظهار داشت: تشکر می‌کنم به خاطر زحماتی که آقای خسروی‌وفا و آقای اسبقیان برای ورزش پارالمپیک انجام داده‌اند و اینکه پرچم ایران بارها در میادین بزرگ پارالمپیکی به اهتزاز درآمده است. تلاش‌های زیادی از گذشته برای توسعه ورزش‌های پارالمپیکی کشیده شده و یک رسالت سنگین امروز به دست ما رسیده است که این تلاش‌ها را بی نتیجه نگذاریم.
وزیر ورزش و جوانان خطاب به هیات اجرایی فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های ویلچری گفت: امر آموزش را باید در سازمان‌های بین المللی جدی بگیریم و این اعلام آمادگی را می‌کنیم که جمهوری اسلامی ایران می تواند به عنوان بخشی از آکادمی آموزشی (IWAS) فعالیت کند و رسالت خود را انجام دهد.
وی افزود: ما مدرسین توانمندی داریم چون مطالعات زیادی درخصوص ورزش‌های پارالمپیکی در ایران انجام شده و مدرسین ما می‌توانند با مدرسین دیگر کشورها عجین شوند. اگر ما بخواهیم بیش از پیش به (IWAS)کمک کنیم جمعیت قابل توجهی از دانشجویان ما به عنوان والنتیر درخصوص برگزاری رویدادها و برنامه‌ها می‌توانند کمک کنند.
دکتر سجادی با اشاره به میزبانی ایران برای مسابقات زمستانی رشته‌های ویلچری و قطع عضو خاطرنشان کرد: این میزبانی اتفاق بزرگی برای ورزش ایران است و امیدوارم بازدید از پیست‌های اسکی ایران مورد توجه و قبول هیات اجرایی باشد. ایران سرمایه‌گذاری خوبی در حوزه ورزش جانبازان و معلولین انجام داده است.
وزیر ورزش و جوانان گفت: ورزش برای جامعه جانبازان و معلولین یک امر واجب است.
به دنبال این هستیم که ورزش همگانی برای جانبازان و معلولین چه قبل از ورزش قهرمانی و چه بعد از آن نهادینه شود و در این خصوص از تجارب (IWAS) کمک می‌گیریم.
سیدمحمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت توسعه ورزش‌های پارالمپیکی اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران شرایط ویژه‌ای برای ورزش جانبازان و معلولین درنظر گرفته‌ایم و امکانات خوبی برای آنها تهیه شده است.
وی گفت: برخی از مخاطبین ورزش‌های پارالمپیک ما جانبازان هستند که در هشت سال جنگ تحمیلی برای دفاع از خاک و کشور از جان خود گذشتند و برای مردم ایران قابل احترام هستند.
رودی ون‌دن ابیل، رییس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های ویلچری و قطع عضو با تشکر از حضور وزیر ورزش و جوانان ایران در این جلسه اظهار داشت: حضور وزیر در این جلسه نشان دهنده سرمایه‌گذاری دولت ایران برای ورزش معلولین است.
تاریخ نشان می‌دهد که میزبانی اینگونه بازی‌ها می‌تواند تاثیر زیادی در نشان دادن ظرفیت‌های یک کشور داشته باشد. وقتی که به جنبش پارالمپیک و (IWAS) نگاه می‌کنیم در اصل یک هدف مشترک داریم و آنهم جوانان و توسعه ورزش است.
محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی پارالمپیک ایران نیز در این نشست گفت: این دومین جلسه هیات اجرایی است که در ایران برگزار می‌شود. در دوره قبل آقای امیرحسینی را در هیات اجرایی داشتیم و این دوره خانم شکوهی عضو هستند که بسیار به همه موضوعات اشراف دارند.
وی گفت: هیات اجرایی با حضور در ایران برای میزبانی کشورمان از مسابقات زمستانی رشته‌های ویلچری از امکانات بازدید خواهند داشت. یک گزارش نیز از توانمندی ورزش‌های پارالمپیکی ایران به هیات اجرایی ارائه شد هرچند که آنها از روند فعالیت و موفقیت‌های ایران اطلاع دارند.
 
کد خبر : ۴,۸۵۴
اشتراک در