۲۱ آبان ۱۳۹۳ ۰۶:۱۹
ساره جوانمردی سالی طلایی داشتم
ملی پوش تیم تیراندازی جانبازان و معلولان ایران گفت: امسال موفق به کسب چهار مدال طلا در مسابقات قهرمانی جهان و بازی های آسیایی شدم تا سالی طلایی داشته باشم.



به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، ساره جوانمردی افزود: بعد از بازی های پارالمپیک 2012 لندن برای مدتی در هیچ تورنمنت و مسابقه ای شرکت نداشتم، اما از اردیبهشت  امسال با حضور در مسابقات جهانی لهستان آغاز خوبی در این رشته ورزشی داشتم.

وی با بیان اینکه در مسابقات جهانی لهستان موفق به کسب طلای انفرادی و نقره تیمی و کاپ بهترین تیرانداز شدم، گفت: در مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان آلمان نیز طلای انفرادی ماده تفنگ بادی 10 متر را به دست آوردم و به عنوان اولین ایرانی که مجوز حضور در بازی های پارلمپیک 2016 برزیل را کسب کردم.

ملی پوش تیراندازی ایران افزود: در بازی های آسیایی 2014 اینچئون نیز دو مدال طلا در تپانچه 50 متر خفیف و تپانچه بادی 10 متر کسب کردم تا چهار مدال طلا انفرادی امسال به دست آورده باشم. به نظرم سال خیلی خوبی بود.



وی در باره برنامه های آماده سازی خود برای رقابت های آینده نیز گفت: فعلا در حال انجام کارهای عقب افتاده درسی و زندگی هستم و تمرینات خودم را در آینده دوباره از سر خواهم گرفت. سال آینده تیراندازی جانبازان و معلولان هفت تورنمنت و رویدادی بین المللی در پیش دارد که امیدوارم بتوانم در دو ماده 25 و 50 متر در این رقابت ها شرکت کنم تا در این ماده ها نیز ثبت رکورد برای بازی های پارالمپیک داشته باشم.

ساره جوانمردی که به تازگی عکسی از او در مجله کمیته بین المللی پارالمپیک در حال کسب مدال از یک مقام کره ای منتشر شده است و در آن عکس وی ضمن احترام به اهدا کننده مدال، به دلیل باورها و ارزش های اسلامی از دست دادن با او امتناع می کند، در این خصوص گفت: مسئولین کمیته بین المللی پارالمپیک با باورها و ارزش های زنان مسلمان کاملا آشنا هستند و در مراسم ها رعایت می کنند. اما برخی مواقع افرادی به غیر از آنان برای اهدای مدال حضور می یابند که با باورها و ارزش های ما آشنا نیستند.

وی تصریح کرد: در این مواقع ضمن احترام به آنان، به نوعی دستهای خودمان را به عنوان تشکر در مقابل سینه قرار می دهیم و یا به آنان می گویم که با توجه به دستورات دین مبین اسلام، زنان مسلمان نمی توانند با مردان نامحرم دست دهند تا آنان نیز این رفتار ما را توهین تلقی نکنند. در مجموع تا کنون مشکل زیادی در این خصوص نداشتم.

دارنده دو مدال طلایی رنگ بازی های پاراآسیایی 2014 اینچئون که در سال جاری دو رکورد جهانی و آسیایی تیراندازی نیز جابجا کرده است، در پایان با تشکر از ریاست کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان گفت: جا دارد از تمامی مسئولین ورزش معلولین و حضرتی مربی خود به دلیل زحماتی که برای آماده سازی و حضورم در مسابقات کشیده اند، تشکر و قدردانی کنم. زیرا کسب این مدال ها و افتخارات بدون برنامه ریزی و حمایت آنان امکان پذیر نبود.

کد خبر : ۴۸۳
اشتراک در