۲۴ فروردین ۱۴۰۱ ۰۷:۵۱
موافقت رئیس بنیاد شهید با امضای تفاهم نامه سه جانبه با کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین
 
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از دلایل موفقیت‌های تیم‌های پارالمپیک در داخل و خارج، نهادینه شدن تفکر و فرهنگ ایثار است که باید بیشتر از قبل تقویت شود.
دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی پس از بازدید از اردو تیم های ملی جانبازان و معلولین، در نشستی که با حضور مسئولین کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین برگزار شد، ضمن تأکید بر اهمیت ورزش جانبازان و معلولین و موفقیت‌های آن‌ها در پارالمپیک، بیان کرد: موفقیت‌ها و افتخارات کسب شده این فدراسیون و سایر فدراسیون‌های ورزشی حاصل برنامه‌ریزی و تلاش ورزشکاران است و موفقیت‌های کسب شده ارزشمند بوده و جای تشکر دارد.
وی افزود: حضور ایثارگرانی که در عرصه‌های مختلف موفق هستند موجب خرسندی است و یکی از دلایل موفقیت‌های تیم‌های پارالمپیک در داخل و خارج، نهادینه شدن تفکر و فرهنگ ایثار است که باید بیشتر از قبل تقویت شود. موفقیت تیم‌های پارالمپیک نشانه تلاش ایثارگران است و اکنون این رشته‌ها در دوره بالندگی قرار دارند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های مسئولان کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین گفت: وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران توجه به سلامت جسمی، روحی و معنوی آن‌ها است. بسیاری از ایثارگران پا به سن گذاشته‌اند که فعالیت‌های ورزشی در سلامتی این عزیزان تاثیرگذار است.
معاون رئیس جمهور ضمن تأکید بر ضرورت توسعه فعالیت‌های این فدراسیون برای خدمت به جامعه ایثارگری در عرصه‌های ورزشی برای همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران با کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین اعلام آمادگی کرد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین بر لزوم بهره‌برداری از پروژه‌های ناتمام برای خدمت به ایثارگران تأکید کرد و اظهار داشت: باید زیرساخت‌ها برای خدمت به ایثارگران توسعه یابد و برای تجهیز خانه‌های ایثار که از ۱۵ سال قبل کلنگ‌زنی آن آغاز شده اقدام شود.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با تأکید بر اهمیت حفظ روحیه نشاط خانواده‌های شهدا و ایثارگران، گفت: فدراسیون و کمیته می‌تواند در عرصه ورزش حرفه‌ای خانواده‌های شهدا و ایثارگران کمک کند و کار استعدادیابی را انجام دهد. ما هم وظیفه حمایت از شما را داریم و از شما در این زمینه طلب کمک می‌کنیم تا بتوانیم مراکز ورزشی را فعال و برنامه‌ای منسجم برای فعالیت‌های ورزشی و اردویی خانواده‌های شهدا و ایثارگران داشته باشیم.
معاون رئیس جمهور در پایان این نشست ضمن استقبال از پیشنهاد امضای قرارداد سه جانبه بین بنیاد شهید و امور ایثارگران، فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین جمهوری اسلامی ایران و کمیته پارالمپیک، برای پشتیبانی و حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران از فعالیت‌های ورزشی و قهرمانی خانواده‌های شهدا و ایثارگران اعلام آمادگی کرد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران، با اشاره بر اهمیت ورزش ایثارگران به ویژه فرزندان شهدا بر همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران با کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین تأکید کرد و درباره مدال‌آوران پارالمپیک، ‌گفت: ورزشکاران و قهرمانان پارالمپیک که همواره در مسابقات ورزش‌های گروهی همچون والیبال نشسته و ورزش‌های فردی مانند وزنه‌برداری، تیراندازی و غیره پیروز بوده‌اند، افتخار کشور هستند.
معاون رئیس جمهور گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران نقش جدی در تأسیس مجموعه‌های ورزشی برای آماده‌سازی ورزشکاران جهت حضور در بازی‌های پارالمپیک داشته و پشتیبان این ورزشکاران است. در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به ورزش جانبازان و معلولین و ورزشکاران آن خواهیم داشت و هدف از بازدید امروز ادامه همکاری بین بنیاد و مجموعه پارالمپیک در جهت تقویت همکاری‌ها است.
 
کد خبر : ۴,۸۲۷
اشتراک در