۲۱ دی ۱۴۰۰ ۱۷:۰۶
سفیر چین در ایران به دیدار خسروی وفا آمد؛
خسروی وفا: مخالف هر نوع جهت گیری سیاسی در فضای ورزش هستیم
ظهر امروز چانگ هوا، سفیر چین در ایران با محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک ملاقات کرد.
در این ملاقات که در محل کمیته ملی پارالمپیک صورت گرفت، چانگ، سفیر چین در ایران ضمن ارائه گزارشی از آمادگی پکن برای میزبانی بازی های المپیک و پارالمپیک زمستانی، ابراز امیدواری کرد تا شاهد حضور پررنگ ایران در بازی های پارالمپیک زمستانی باشد.
وی افزود: شعار این بازی ها " همه با هم برای آینده مشترک" انتخاب شده و با همبستگی همه کشورها، این بازی ها پتانسیل آن را خواهند داشت تا پیام وحدت را به جهان منتقل کنند. 
سفیر چین با اشاره به بیماری کرونا گفت: تلاش می کنیم با وجود این بیماری بازی ها به گونه ای برگزار شود که سلامت همه شرکت کنندگان حفظ شود.
خسروی وفا در این دیدار گفت: حاکمیت ایران حمایت خوبی از ورزش افراد دارای معلولیت دارد. سالهاست که کمیته های ملی پارالمپیک ایران و چین ارتباط خوبی دارند و برای بازی های پارالمپیک زمستانی نیز بر مبنای چارچوب هایی که کمیته بین المللی پارالمپیک تعیین کرده، ورزشکاران خود را اعزام خواهیم کرد.
رئیس کمیته ملی پارالمپیک خاطر نشان کرد: ما مخالف هر نوع جهت گیری سیاسی در فضای ورزش هستیم و اقدام آمریکا و کشورهایی که این بازی ها را تحریم کرده اند، محکوم می کنیم و معتقدیم این دست اقدامات مغایر با روح ورزش است.
در پایان این نشست هدایایی به رسم یادبود بین سفارت چین و کمیته ملی پارالمپیک رد و بدل شد.
 

چین 8
چین 6
چین 5
چین 2
چین 1

کد خبر : ۴,۷۲۴
اشتراک در