۱۲ دی ۱۴۰۰ ۰۷:۵۹
قهرمان پارالمپیک از دل تنگی برای حاج قاسم می گوید/ دوست داشتم «قلعه قوس» بازی می‌کردیم
 
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، 13 دی ماه سال 98 بود که سردار حاج قاسم سلیمانی به دست متجاوزان آمریکایی در عراق به شهادت رسید و دل‌های زیادی را در سراسر جهان داغدار کرد.
حالا در آستانه دومین سالگرد شهادت این سردار پر افتخار اسلام، به سراغ همشهری قهرمان او رفته ایم. ورزشکار کرمانی که در پارالمپیک توکیو در رشته دوومیدانی توانست مدال طلا را از آن خود کند. سعید افروز پس از بازگشت از توکیو به کرمان، سر مزار حاج قاسم رفت و یاد او را گرامی داشت.
سعید می‌گوید این روزها دلش برای حاج قاسم تنگ شده است و ...

 

فارس: در آستانه دومین سالگرد حاج قاسم هستیم. حال و هوای کرمان چطور است؟
استان ما این روزها حال و هوای عجیبی دارد و همه جا پر شده از یاد حاج قاسم. همه آماده می‌شوند که سالگرد او را گرامی بدارند. البته من هیچ وقت دوست نداشتم این شرایط به وجود بیاید. کاش به جای تصاویرش، خودش بود. 

 

فارس: حس و حال خودت چگونه است؟
من عاشق او بودم و دلم خیلی برایش تنگ شده. هنوز بعد از 2 سال نتواستم باور کنم کنار ما نیست. هر زمانی می‌خواست به روستای خودشان برود، از کنار روستای ما هم که نزدیکشان است، عبور می‌کرد.

 

فارس: اگر الان بود، دوست داشتی چه چیزی به او بگویی؟
واقعا نمی‌دانم چه جمله ای به او می‌گفتم. دوست داشتم فقط باشد؛ اگر چیزی هم نمی‌گفتم. قطعا اگر بود، حضورش خیلی در کشور تاثیر داشت. مرد بزرگی را از دست دادیم. خاکی بودن او باعث محبوبیتش شد و دیدید که چه تعداد در تشییع پیکرش حاضر شدند. آنقدر با خدا بود که خودش را در دل میلیون‌ها آدم جا داده بود.

 

فارس: از مشکلات به او نمی‌گفتی؟
نه، به هرحال مشکلات حل می‌شود.

 

فارس: تو ورزشکار هستی و در منطقه شما و حاج قاسم در کرمان نیز یک بازی معروف وجود دارد. فرصت بازی با او را نداشتی؟
هیچ وقت فرصت نشد با او بازی کنم. اگر الان بود، دوست داشتم حتما یک بار «قلعه قوس» را امتحان می‌کردم. حاج قاسم چون خودش بچه روستا و خیلی در این بازی وارد بود، زیاد بازی می‌کرد.
 
کد خبر : ۴,۷۱۵
اشتراک در