۱۱ دی ۱۴۰۰ ۰۹:۵۴
ورزش در کلام شهید سلیمانی راهبردی برای ترویج فرهنگ بود
 
جانباز دفاع مقدس و دارنده هفت مدال پارالمپیک با اشاره به اهمیت ورزش در تفکر سردار شهید سلیمانی گفت: در نظر شهید، ورزش میانبری برای ترویج فرهنگ ایرانی- اسلامی در میدان قهرمانی و پهلوانی بود.
مختار نورافشان پرافتخارترین پارالمپین و یکی از مشاهیر ورزش ایران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به منش سردار سلیمانی و تلاش‌های وی برای گسترش تفکر مقاومت در سطح جهان تصریح کرد: سپهبد شهید سردار قاسم سلیمانی همواره خود را یک سرباز قلمداد می‌کرد که از دفاع مقدس تا دفاع از حرم ائمه (ع) در میدان جهاد و ایثار بود و در این راه خستگی‌ناپذیر نشان داد. وعده وی برای سرنگونی داعش در ذهن تمام مردم ایران و  منطقه مانده است. این شهید بزرگوار طومار داعشی را در هم پیچید که با پشتیبانی قدرت‌های بزرگ به دنبال تسلط بر محور مقاومت بود. 
دارنده هفت مدال پارالمپیک با اشاره به راز آمادگی سردار سلیمانی و حضور مستمر او در میدان افزود: یکی از مهمترین ایده‌های سردار برای آماده نگه داشتن یاران خود توصیه به ورزش بود. من چندین مرتبه در خدمت ایشان بودم و همواره توصیه به ورزش داشت. ورزش در کلام وی تنها به تمرینات سخت ختم نمی‌شد. کوهنوردی، پیاده‌روی و ورزش سبک در نظر او ابزارهایی بود که می‌توانست رزمندگان و جانبازان انقلاب را از لحاظ روحی و روانی آماده نگه دارد. البته توصیه همیشگی سردار به نیروهای خود برای حضور در میدان‌های سخت ایثارگری، آمادگی جسمانی در بالاترین سطح بود.  
نورافشان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ در میادین ورزشی گفت: سپهبد شهید سردار سلیمانی باور داشت که ورزش میانبر فرهنگی است. زمانی که ورزشکار به مرام پهلوانی، قهرمانی و مدال طلای جهانی و المپیک مجهز باشد بهترین سفیر برای ترویج فرهنگ خواهد بود. در تفکر او پهلوانی و افتادگی بهترین مولفه بود. کسانی که پای صحبت‌های این سردار شهید بودند می‌دانند که او حتی راهبردهای خود را در قالب نصحیت به دیگران انتقال می‌داد.
رزمنده و جانباز دفاع مقدس تصریح کرد: رزمندگان و جانبازان عزیز انقلاب اسلامی بعد از دفاع مقدس ترجیح دادند که به میدان ورزش روی آورند. آنان با الگوگیری از فرماندهان بزرگی مانند مقام معظم رهبری و سردار سلیمانی به موفقیت رسیدند و این موفقیت همچنان در بخش ورزش‌ پارالمپیکی در جریان است. در راس ورزش پارالمپیکی ایران نیز یک رزمنده و جانباز قرار دارد که از جنس تفکر مقاومت است.
 
کد خبر : ۴,۷۱۳
اشتراک در