۱۳ آذر ۱۴۰۰ ۱۶:۰۴
گزارش وب سایت کمیته بین المللی پارالمپیک از آغاز بازی های پارا آسیایی جوانان بحرین
 
وب سایت کمیته بین المللی پارالمپیک گزارشی درخصوص آغاز بازی های پاراآسیایی جوانان بحرین منتشر کرد.
در این گزارش آمده است: 
" قریب ۷۵۰ ورزشکار از ۳۰ کشور در ۹ رشته ورزشی در روزهای ۱۱ الی ۱۵ آذرماه در چهارمین دوره این بازی ها شرکت نمودند. کشور ژاپن با ۳۹ ورزشکار در این مسابقات شرکت نموده است؛ در آخرین دوره این بازی ها در دبی این کشور توانسته بود در صدر جدول مدال ها قرار گیرد.
بحرین میزبان بزرگترین رویداد ورزش معلولین می باشد که در روزهای ۱۱ الی ۱۵ آذرماه برگزار می گردد. 
حدود ۷۵۰ ورزشکار زیر ۲۳ سال از ۳۰ کشور جهان در ۵ روز رقابت با یکدیگر در نه رشته ورزشی شامل پارا دوومیدانی، 
پارا بدمینتون، بوچیا، گلبال، پارا وزنه برداری، پارا شنا، تنیس روی میز، پارا تکواندو و ویلچر بسکتبال با یکدیگر رقابت 
می نمایند. 
مراحل آماده سازی نهایی بازی ها پیش از مراسم افتتاحیه روز پنجشنبه در مرکز بین المللی بحرین در حال انجام است؛ این محل برگزاری مسابقات گرند پریکس فرمول ۱ می باشد. 
 ایران و تایلند بزرگترین تیم اعزامی ورزشکاران خود را به این مسابقات با بیش از ۱۰۰ ورزشکار آورده اند و امیدوارند بتوانند در صدر جدول مدال قرار گیرند. 
محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک ایران چنین بیان داشت: "یقینا ما بدنبال قرار گرفتن در صدر جدول مدال ها هستیم. بازی های پارا آسیایی جوانان گام نخستین ورزشکاران جوان برای فعالیت در ورزش پارالمپیک  و نیل به آینده ای روشن در آن است. ما خواهان آن هستیم که ورزشکاران ما اوقات مفرحی داشته باشند؛ دوست جدید پیدا نمایند و با فضای ورزشی مانوس گردند". 
در عین حال؛ تایلند که ورزشکار طلایی بازی های طلایی خود را بهمراه دارد امیدوار است تجربه خوبی از این بازی ها کسب نماید و خود را برای بازی های پارالمپیک آتی مهیا نماید. 
پس از آنها کشورهای بوتان و مالدیو قرار دارند که با تعداد نفرات کمتری در این دوره از بازی ها شرکت نموده اند؛ کمترین تعداد نفرات متعلق به تیم اعزامی بنگلادش می باشد. 
در سری قبلی این دوره از بازی ها ژاپن در صدر جدول قرار داشت و ایران و چین به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار داشتند. 
 سرپرست تیم ژاپن با ۳۹ ورزشکار چنین اعلام داشت: 
" این دوره از بازی ها اولین دوره بازی های برون مرزی در زمان همه گیری کرونا محسوب می شود و امیدواریم ورزشکاران ما بهترین نتیجه را کسب نمایند. 
مجید راشد رئیس کمیته پارالمپیک آسیا در کنفرانس خبری چنین بیان داشت:
" بواسطه مهیا نمودن فرصت های بیشتر برای جوانان از جهت شرکت در مسابقات، این دوره از بازی ها نقش مهمی را در استراتژی تعیین شده همان رشد جنبش پارالمپیک در آسیا ایفاء می نماید. این از آن جهت اهمیت دارد که هر چند تعداد بیشتری از ورزشکاران قاره آسیا در بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ شرکت نموده بودند لیکن آسیا همچنان ۲۴ درصد از ورزشکاران حاضر در بازی های توکیو را تشکیل می داد این در حالی است که آسیا ۶۰ درصد جمعیت جهان را تشکیل 
می دهد". 
 پیش از آغاز مسابقات حدود ۵۰۰ ورزشکار کلاسبندی شدند. 
در روز مراسم افتتاحیه مسابقات سه رشته ورزشی بوچیا، گلبال و بسکتبال با ویلچر در استادیوم ورزشی ایسا آغاز شد." 
 
کد خبر : ۴,۶۶۴
اشتراک در