۱۲ آذر ۱۴۰۰ ۱۵:۵۸
پیام وزیر ورزش و جوانان به مناسبت فرا رسیدن روزجهانی افراد دارای معلولیت
وزیر ورزش و جوانان در پیامی ضمن گرامیداشت فرا رسیدن روز جهانی معلولان اعلام کرد: این روز فرصتی مغتنم برای ارج نهادن به توانایی های همنوعانی که علیرغم محدودیت های جسمی و موانع اجتماعی، با استعانت از قدرت لایزال الهی و عزمی راسخ و اراده ای پولادین و با خودباوری، ‌تلاش و جدیت و اعتقاد قلبی به حقیقتِ خواستن توانستن است ،دست یافته اند.
 
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان متن پیام دکتر سید حمید سجادی به مناسبت روز جهانی معلولان (دوازدهم آذر) به شرح زیر است :
«انسان دارای روحی است و جسمی، آن که انسان به او انسان است، روح انسان است، نه جسم او.
اگر روح انسان، سالم، آزاد و قوی باشد، چه باک که دست یا پای انسان معلول باشد.»
(امام خمینی (ره) در جمع معلولین ـ اسفند ۵۷)
روز جهانی معلولان فرصت مغتنمی است برای ارج نهادن به تجارب و توانایی های همنوعانی که علیرغم محدودیت های جسمی و موانع اجتماعی، با استعانت از قدرت لایزال الهی و عزمی راسخ و اراده ای پولادین و با خودباوری، ‌تلاش و جدیت و اعتقاد قلبی به حقیقتِ خواستن توانستن است، برای تحقق استعدادها و پویایی هرچه بیشتر و کارآمدی حیات خویش تلاشی مضاعف کرده و شور زیستن را در پیکره جامعه می دمند و سرافرازانه در عرصه های گوناگون اجتماع ایفای نقش می کنند.
امروزه معلولان در عرصه ورزش با تکیه بر نیروی ایمان و بهره گیری از استعدادهای عظیم خویش توانسته اند در مسیر رشد و شکوفایی و کمک به بالندگی ورزش کشور و افتخارآفرینی در میادین مختلف ورزشی گام¬های مؤثری بردارند.
اینجانب ضمن تبریک و تهنیت روز جهانی معلولان به کلیه همکاران محترم دارای معلولیت در وزارت ورزش و جوانان، امیدوارم شما عزیزان در کنار سایر افراد جامعه، زندگی را با آرامش و بالندگی در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی تجربه کنند.
به امید آینده‌ای که با تلاش و همیاری در کنار یکدیگر، شاهد رشد و شکوفایی همه استعدادها باشیم و هیچ فرد دارای معلولیت، بدون حامی و تنها وجود نداشته باشد.

 

سید حمید سجادی 
 
کد خبر : ۴,۶۴۴
اشتراک در