۵ اسفند ۱۳۹۲ ۱۰:۲۶
وقتى مسئولان و پیشکسوتان فوتبال به احترام مدال آوران پارالمپیک مى ایستند
( جمع کثیرى از مسئولان، پیشکسوتان و مربیان فعلى فوتبال کشور در نشست «کافه فوتبال» به احترام مدال آوران پارالمپیک ایران ایستادند و آنان را تشویق کردند. )

به گزارش روابط عمومى کمیته ملى پارالمپیک و به نقل از ایرنا، سى و یکمین نشست کافه فوتبال امشب (سه شنبه شب) به میزبانى شهردارى منطقه دو تهران برگزار شد که فضاى آن متفاوت از دیگر نشست هاى این جمع فوتبالى بود.

موضوع اصلى این نشست آشنایى با ورزش جانبازان و معلولان بود و از سه مدال آور بازى هاى پارالمپیک 2012 لندن نیز دعوت شده بود تا به نمایندگى از مدال آوران پارالمپیکى ایران مورد تقدیر قرار گیرند.

فوتبالى هاى زیادى در این نشست حضور داشتند که مهدى تاج رییس سازمان لیگ، عزیز محمدى رییس شوراى مرکزى اتحادیه فوتبال، پرویز مظلومى، ناصر ابراهیمى، رضا غیاثى، سعید مظفرى زاده، هوشنگ نصیرزاده، فریدون معینى ، عبدالرحمان شاه حسینى، حمید استیلى، على منصوریان، محمد فنایى، حسن حبیبى، ناصر نوآموز، صادق درودگر، رضا ترابیان و .. از جمله آنان بودند.

همچنین سید محمد آقامیر رییس سازمان ورزش شهردارى تهران و بهرام شفیع رییس فدراسیون هاکى از دیگر مهمانان این نشست بودند که در سال همایش هاى شهردارى منطقه دو تهران با حضور شهردار این منطقه برگزار شد.

در ابتداى این نشست رییس انجمن تیراندازى با کمان فدراسیون ورزش هاى جانبازان و معلولین گزارش کوتاهى از تاریخچه فعالیت ورزش جانبازان و معلولین ایران ارائه داد.

مجید کهترى همچنین گزارشى از مدال آورى ورزشکاران جانباز و معلول در میادین مهم آسیایى، جهانى و پارالمپیک داد و از زهرا نعمتى به عنوان برترین ورزشکار زن پارالمپیک لندن که در این نشست نیز حضور داشت، تعریف و تمجید کرد.

وى با اشاره به افسانه آرش کمانگیر که با پرتاب تیر از قله دماوند مرزهاى ایران باستان را مشخص کرد، گفت: پرتاب تیر زهرا نعمتى در لندن نیز افتخار بزرگى براى ایران در بازى هاى پارالمپیک به ارمغان آورد.

یکى از مهمانان این نشست با قطع کردن سخنان کهترى گفت: نعمتى در لندن دو پرتاب مهم داشت که یکى از آنان مدال طلا به دست آورد و دومى قلب رهام شهابى پور دیگر عضو تیم ملى تیراندازى با کمان جانبازان و معلولین جمهورى اسلامى را هدف گرفت و اسیر کرد. (نعمتى و شهابى پور بعد از کسب مدال طلاى نعمتى در بازى هاى 2012 لندن در دهکده بازى ها با هم ازداوج کردند)

مجید کهترى در پایان در باره نیازهاى ورزش معلولین ایران به ساخت ورزشگاه هاى اختصاصى براى معلولین در هر منطقه شهردارى و مناسب سازى ورزشگاه هاى عمومى براى استفاده و تردد معلولین اشاره کرد و گفت: البته مهمرین مشکل آنان اشتغال است که نباید فراموش شود.

مدیرعامل سابق باشگاه ملوان بندرانزلى دیگر سخنران این نشست بود که با تمجید از تلاش جانبازان عزیز ایران در هشت سال دفاع مقدس گفت: آنان که در دوران جنگ تحمیلى سربلند بودند بعد از جنگ نیز افتخارآفرینى هاى زیادى براى کشور انجام دادند.

صادق درودگر به تعداد مدال هاى کسب شده از سوى ورزشکاران جانباز و معلول اشاره کرد و گفت: آنان در 30 سال گذشته چندین برابر تعداد مدال هاى ورزشکاران سالم در دوران ورزشى ایران کسب کردند.

وى تصریح کرد: اگر یک فوتبالى یک کار کوچک انجام دهد، تمام رسانه ها به او مى پردازند، اما ورزشکاران جانباز و معلول در سکوت خبرى براى کشور مدال آورى مى کنند و متاسفانه رسانه ها آنگونه که باید به این موضوع بپردازند، توجه نمى کنند.

سرپرست تیم ملى فوتبال نابینایان نیز در این نشست با اشاره به زیبایى هاى فوتبال نابینایان گفت: آنان بدون اینکه زمین، دروازه و بازیکن حریف را ببینند، بازى مى کنند و به قدرى زیبا و روان این کار را انجام مى دهند که افراد سالم حیرت زده مى شوند.

حسین آبانگاه تاکید کرد: برخى مواقع افراد سالم تیم هاى فوتسال و فوتبال را در برابر انان قرار مى دهیم و این بازیکنان مغلوب نابینایان مى شوند و یکى از دلایل آن این است که این ورزشکاران به کار خود ایمان واقعى دارند.

وى تاکید کرد شهردارى ها مى توانند در رشد و توسعه ورزش معلولین نقش مهمى داشته باشند و کار و شغل نیز از دغدعه هاى مهم جانبازان و معلولین است.

آبانگاه تاکید کرد: یکى از نیازهاى مهم فوتبال نابینایان لیگ قهرمانى کشور است که هزینه آن برابر با مبلغ کفش هاى بازیکنان لیگ برتر فوتبال ایران است. من در این جا از مهدى تاج خواهش مى کنم اگر کمکى مى تواند براى راه اندازى لیگ نابینایان انجام دهد، دریغ نکند.

رییس ورزش شهردارى تهران نیز از دیگر سخنرانان این نشست بود که از ورزشکاران جانباز و معلول به عنوان اسوه هاى مقاومت یاد کرد وگفت: باید از این عزیران به شکل بهترى تقدیر شود.

حسین آقامیر افزود: به رغم اینکه ورزشکاران جانباز و معلول بیشترى مدال آورى را براى کشور داشته اند، یک عقب افتادگى جدى در ایجاد زیرساخت ها براى ورزش آنان وجود دارد، که برطرف کردن آن نیاز به همت ملى دارد. ما به عزم ملى براى رفع این مشکلات نیاز داریم.

وى با بیان اینکه براى حل این مشکل باید بخش خصوصى نیز وارد میدان شود، گفت: اما بخش خصوصى نباید تنها در مناطق یک، دو و سه تهران اعلام آمادگى کند. شهردارى تهران آماده کمک به ایجاد زیرساخت هاى مورد نیاز در تمامى مناطق شهر تهران است.

در ادامه این مراسم مجرى برنامه از سه ورزشکار مدال آور ایران در پارالمپیک 2012 لندن دعوت کرد براى دریافت لوح تقدیر و هدیه خود به جایگاه بیایند و در ادامه شرحى از تعداد مدال ها و تاریخچه افتخارآفرینى آنان براى حاضران ارائه کرد.

وقتى زهرا نعمتى، عبدالرضا جوکار و مهرداد کرم زاده براى دریافت هدیه خود به سوى جایگاه رفتند، تمامى مسئولان، پیشکسوتان و مربیان فوتبال حاضر در این همایش به احترام آنان ایستادند و با دست زدن متوالى آنان تشویق کردند.

زهرا نعمتی: عضو تیم ملى تیراندازى با کمان جانبازان و معلولین ایران، نخستین زن تاریخ ایران که موفق به کسب مدال طلا در بازى هاى پارالمپیک شده است.

نعمتى در خردادماه سال 92 موفق به کسب جایزه معتبر ورزشکار برتر پارالمپیک 2012 لندن از سوى بنیاد بین المللى اسپورت آکورد شد.

عبدالرضا جوکار: رکورد دار پرتاب نیزه تیم ملى دوومیدانى جانبازان و معلولین، وى در پنج دوره بازى هاى پارالمپیک شرکت کرده است که هفت مدال ره آورد او از این بازى ها است. این پرتاب گر تیم ملى دوومیدانى جانبازان و معلولان در 2008 پکن موفق به کسب مدال طلا شد و در 2012 لندن مدال نقره صید کرد.

مهرداد کرم زاده: ورزشکار بوشهرى دارنده نشان نقره و عنوان نایب قهرمانى مسابقات پارالمپیک لندن (2012) در رشته پرتاب دیسک مردان کلاس اف 42 (دوومیدانی) ایران است.

دست ندادن وى با عروس ملکه انگلستان کاترین میدلتون، همسر شاهزاده ویلیام در هنگام اهداى مدال در بازى هاى 2012 لندن بازتاب زیادى در رسانه هاى انگلیسى و غربى داشت. در حالى که او به دلیل اعتقاد به ارزشهاى اسلامى دست نداده و قصد بى احترامى نداشته است.
کد خبر : ۴۶
اشتراک در