۲۸ مهر ۱۴۰۰ ۲۳:۵۵
مراسم تجلیل از قهرمانان المپیکی و پارالمپیکی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
 
مراسم تجلیل از قهرمانان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات المپیک و پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ و مسابقات جهانی کشتی نروژ امروز در سالن دکتر حبیبی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد برگزار شد.
در این مراسم محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک، دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، دکترمحمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، امیر عباس لشکری رئیس مرکز تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر مهدی علی نژاد معاونت قهرمانی و توسعه‌ای وزارت ورزش و جوانان، دکتر کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی، دکتر شروین اسبقیان رئیس فدراسیون جانبازان و معلوین به همراه جمع دیگری از مسئولین و قهرمانان حضور داشتند.
دکتر محمدمهدی طهرانچی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی و ورزش پیوند بسیار نزدیکی باهم دارند، خاطرنشان کرد: همت، هویت، اعتمادبه‌نفس و خودباوری جوانان ایرانی بیش از آنکه در کلاس‌های درس ایجاد و تقویت شود، توسط ورزشکاران درصحنه‌های ورزشی بروز و ظهور پیدا می‌کند. بنابراین جایگاه ورزشکاران قهرمان نیز در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: اهتزاز پرچم سه رنگ ایران اسلامی در رقابت‌های بین‌المللی ورزشی توسط دانشجویان مدال‌آور دانشگاه آزاد اسلامی در خودباوری و اعتمادبه‌نفس جوانان کشور بسیار اثرگذار و نقش‌آفرین است.

 

مراسم

دکتر طهرانچی هدف از تأسیس دانشگاه‌ها را انتقال هویت ملی در تربیت اجتماعی دانست و افزود: به‌طورکلی ۳ دانش تخصصی، مهارتی و اجتماعی داریم. کلاس‌های درس صرفاً مفاهیم آموزشی را به دانشجویان منتقل می‌کنند، درحالی‌که ورزش در خلق دانش اجتماعی و انتقال این دانش به دانشجو حرف اول را می‌زند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بابیان اینکه رفتارسازی یک فرهنگ است، خاطرنشان کرد: این موضوع از جریان سازی، گفتمان سازی و نمادسازی آغاز می‌شود و دانشجویان مدال‌آور در مرکز کانون فرهنگ‌سازی تربیت اجتماعی جوانان مملکت قرار دارند. صحنه‌های رقابت ورزشی تنها یک فرآیند ساده زورآزمایی نیست، بلکه صحنه تربیت اجتماعی است. دانشگاه آزاد اسلامی به ورزش به‌عنوان یک کار حاشیه‌ای نگاه نمی‌کند، بلکه به‌عنوان یک کار متنی و امر مهم توجه می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه به حضور تک‌تک دانشجویان مدال‌آور در محیط دانشگاه نیازمند هستیم، گفت: باافتخار پذیرای دانشجویان مدال‌آور در دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی هستیم. باید فضایی ایجاد کنیم تا دانشجویان مدال‌آور به انتقال مفاهیمی که سبب غرور ملی می‌شود، بپردازند. نباید تنها در اوج به یاد ورزشکاران باشیم. خوشبختانه در شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی خدمت همه سکان‌داران ورزش کشور هستیم و برنامه‌هایی برای حضور دانشجویان مدال‌آور در محیط دانشگاه در نظر گرفته‌شده است.
دکتر طهرانچی با اشاره به اینکه ورزش، دانش‌بنیان است و صرفاً یک امر مهارتی نیست، اظهار داشت: ورزش شامل مباحثی همچون تجزیه‌وتحلیل، به‌کارگیری فناوری اطلاعات، غذا و ابزارآلات موردنیاز ورزشکاران می‌شود. اگر کشوری بخواهد درزمینهٔ ورزشی پیشگام باشد، باید طراح وسایل ورزشی خود باشد و نباید فقط واردکننده تجهیزات ورزشی باشد باید در دانشگاه فناوری‌های پشتیبان ورزش را خلق کنیم. ورزشکاران مدال‌آور که در ایجاد غرور ملی نقش‌آفرینی می‌کنند، باید از اقتصاد ورزش بهره‌مند شوند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر برنامه‌ریزی برای دانش تخصصی و مهارتی دانشجویان در دانشگاه‌ها تأکید کرد و افزود: در دانش تخصصی، جای دانشکده‌های تربیت مربی خالی است. باید مربیان سرآمد تربیت کنیم و جوانان در دوران فعالیت ورزشی خود در آکادمی‌های تربیت مربی به زبان و دانش عالی مربیگری مجهز شوند.
 
وی اظهار کرد: همچنین باید تعداد ورزشکاران کشور را افزایش دهیم، چراکه در این صورت است که شاهد صحنه‌های متعدد غرور ملی در رقابت‌های گوناگون بین‌المللی هستیم و دانشگاه آزاد اسلامی با وسعت و پراکندگی که در سراسر کشور دارد، می‌تواند در مناطق مختلف دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی را تأسیس کند تا پشتوانه‌ای برای آینده دانشجویان مدال‌آور نیز باشد.
دکتر طهرانچی با طرح این سؤال که چرا دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت باشگاهی انجام می‌دهد، گفت: اعتقادداریم ورزش یک کار متنی و در تربیت اجتماعی، تخصصی و مهارتی مؤثر است. دانشگاه آزاد اسلامی دارای یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو است که باید از میان آن‌ها استعدادهای برتر را انتخاب کنیم. افتخار داریم که گروه‌های دانشگاه آزاد اسلامی افرادی را به ورزش قهرمانی کشور معرفی کردند که امسال شاهد افتخارآفرینی و کسب مدال‌های رنگارنگ توسط آنان در رقابت‌های مختلف ورزشی بودیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی از مردم و برای مردم است و ورزش نیز متکی به مردم است. به همین منظور باید جریان سازی شود تا مؤثر واقع شویم. دانشگاه آزاد اسلامی به حضور جوانان نام‌آور، خالق غرور ملی و بااخلاق که می‌توانند نماد هویت برای جوانان ایرانی باشند، مفتخر است.

 

دانشگاه  9
دانشگاه  8
دانشگاه  7
دانشگاه  5
دانشگاه  4
دانشگاه  3
دانشگاه  2

 
کد خبر : ۴,۵۷۲
اشتراک در