۱۴ شهریور ۱۴۰۰ ۰۸:۰۹
پیام تبریک دکتر احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان
دکتر سید عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان باصدور پیامی موفقیت کاروان ایران در بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ را تبریک گفت.
در متن این پیام آمده است:
"کاروان سردار دلها در پارالمپیک توکیو ٢٠٢٠ با رمز توکل، تلاش، افتخار تاریخ سازی کرد و با کسب بیشترین مدال نسبت به پارالمپیکها یعنی  ١٢ طلا، ١١ نقره، و یک برنز و کسب جایگاه دوازدهم کارنامه ای درخشان از خود بجای گذاشت.
بدون شک این موفقیت ارزشمند در بازی های توکیو ٢٠٢٠ علاوه بر تلاش ورزشکاران و مربیان پرتلاش حاضر در این بازی ها مرهون مدیریت مجرب و هوشمند کمیته پارالمپیک ایران، همراهی و تعامل فدراسیون های پارالمپیکی، و حمایت وزارت ورزش و جوانان و سایر بخش های مرتبط است که در یک کار جمعی و هماهنگ این مهم را رقم زدند.
یکی از نکات حائز اهمیت در پارالمپیک ٢٠٢٠ تحقق کامل پیش بینی نتایج حضور کاروان ایران در این بازی هاست. اعلام سیاست حضور کیفی در توکیو از سوی ستاد عالی بازی ها و کمیته پارالمپیک و اعمال آن در گزینش و اعزام ورزشکاران از یکسو و رصد فعالیت و رکورد دارندگان سهمیه و پیش بینی مشوق های مادی و معنوی لازم در مدت زمان کسب سهمیه تا اعزام به بازی ها از سوی کمیته پارالمپیک از جمله دلایلی است که تحقق نتایج مورد انتظار را رقم زد. 
انصاف آن است که باید از صمیم قلب کسب این موفقیت بزرگ را به حاج محمود خسروی وفا و مدیران کمیته پارالمپیک برای حسن مدیریت شان، و به روسای فدراسیون های عضو خانواده پارالمپیک به ویژه نابینایان و کم بینایان، جانبازان و معلولین، تیراندازی باکمان، و تکواندو، به جهت همراهی و همکاری شان در برگزاری اردوها و اعزام های مرتبط با کسب سهمیه، به مدیران ورزش استان ها در حمایت و پشتیبانی از ورزشکاران اعزامی، و به ورزشکاران و مربیان اعزامی و خانواده های گرامی شان که در طی قریب به دوسال گذشته سختی ها و دشواری های حضور در اردوها و مسابقات را علیرغم شرایط خطرناک ناشی از شیوع کرونا به جان خریدند تبریک و خداقوت گفت.
همچنین نباید از این نکته مهم نیز غافل شد که کاروان پارالمپیک ایران در توکیو ٢٠٢٠ در کنار موفقیت های ورزشی، یک پیام مهم فرهنگی را نیز در پیشانی حرکت خود قرار داد که به یقین در انسجام و کسب نتیجه ورزشکاران بسیار تأثیر گذار بود. نام گذاری گروه اعزامی ایران به نام سردار محبوب دلها حاج قاسم سلیمانی و حضور مادر بزرگوار شهید بابایی به عنوان سرپرست معنوی کاروان و انتخاب شعار توکل، تلاش، افتخار برای این کاروان از جمله اقدامات ارزشمند و تأثیرگذاری بود که عزم، همت و اراده ای جمعی را در بین اعضای پارالمپیک ایران در جهت کسب سکوهای افتخار ایجاد نمود و به ثمر نشاند.
امید آن که این توفیقات و افتخارآفرینی ها همچنان در ورزش ایران و به ویژه ورزش جانبازان و معلولین مستدام باشد. "
سیدعبدالحمید احمدی
 
کد خبر : ۴,۴۸۹
اشتراک در