۱۱ شهریور ۱۴۰۰ ۱۶:۲۷
بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰؛
زهرا نعمتی هت تریک کرد
 

زهرا نعمتی با شکست حریف ایتالیایی خود به مدال طلای ریکرو انفرادی تیراندازی با کمان پارالمپیک‌ ٢٠٢٠ توکیو دست یافت.

به گزارش خبرنگار اعزامی به توکیو، در پایان رقابتهای ریکرو انفرادی بازیهای پارالمپیک توکیو که در پارک تیراندازی یومنوشیما توکیو برگزار شد، زهرا نعمتی موفق شد نهمین مدال طلای کاروان سردار دلها را در رقابت‌های پارالمپیک ٢٠٢٠ کسب کند.

زهرا نعمتی در مسابقه فینال و در یک رقابت نفس‌گیر با نتیجه ۶ بر ۵ و در تیر طلایی وینسنزا پتریلی حریف ایتالیایی خود را شکست داد.

در دیدار رده بندی هم، وو چونیان از چین توانست ۶ بر ٢ بر دورسئا پویمندو پیروز شود و به مدال برنز دست یابد.

زهرا نعمتی با این مدال، سومین مدال طلای ادوار پارالمپیک خود را کسب و از این حیث هت تریک کرد. او در لندن، ریو و حالا در توکیو موفق به کسب مدال طلا شده است.

نعمتی در این رقابت‌ها پس از اینکه در دور اول با قرعه استراحت روبرو شده بود، در مرحله یک هشتم پایانی و در تقابل با سوتلوا بارانتسوای روس توانست با نتیجه ۶ بر ۵ پیروز شود. او سپس در یک‌چهارم نهایی نیز ٧ بر یک حریف برزیلی را مغلوب کرد. نعمتی در نیمه نهایی هم ۶ بر ٢ حریف یونانی خود را شکست داد.

زهرا نعمتی درباره طلای ریکرو انفرادی پارالمپیک ٢٠٢٠ توکیو گفت: خیلی خوشحالم. افتخار بزرگی بود که نصیب من شد. از همه مربیان و مسوولان پارالمپیک تشکر میکنم.

وی ادامه داد: این یک لحظه تاریخی بود. من تنها کسی بودم که هم پرچمدار المپیک و هم پارالمپیک بودم. اکنون نیز در تیروکمان پارالمپیک تاریخ سازی کردیم و تنها ورزشکاری در تاریخ تیروکمان هستم که هت تریک کرده ام.

نعمتی با اشاره به شرایط «تیر طلایی» تصریح کرد: نمیدانم چگونه تیر طلایی را زدم. واقعا به خدا واگذار کرده بودم و خود خدا نیز کارسازی این شلیک را کرد.

وی با اشاره به مزین شدن نام کاروان به نام سردار دلها افزود: این موفقیت حتما به برکت نام سردار دلها بوده است و خوشحالم که به برکت این نام صاحب مدال طلا شدم.

مجید کهتری، سرمربی تیم ملی تیراندازی با کمان، هم بعد از کسب این مدال گفت: به نظر من امروز یک روز تاریخی است. زهرا نعمتی باز هم تاریخ سازی کرد. کسب ۳ مدال طلا در پارالمپیک لندن، ریو و توکیو تاریخ سازی واقعی است. اینکه یک ورزشکار دارای معلولیت بیاید سه دوره پیاپی قهرمان شود، اتفاقی است که به آسانی تکرار نمی شود.

کهتری افزود: من بیشتر از این بابت خوشحالم که این مدال انرژی خاصی به جامعه افراد دارای معلولیت ایران وارد می کند مخصوصا برای خانم ها.

وی افزود : من فکر می کنم این اتفاق( سه قهرمانی پیاپی) در دنیا هم تاثیر خواهد گذاشت. امیدوارم بقیه بچه ها هم موفق باشند اما در عین حال نعمتی یک تیرانداز فوق العاده است.

سرمربی تیم ملی تیروکمان در پایان گفت: اگر در این مدال، سهمی داشته ام، تقدیم به روح سردار سلیمانی میکنم.

در ادامه رقابتهای تیروکمان پارالمپیک، زهرا نعمتی روز شنبه ١٣ شهریور نیز به همراه غلامرضا رحیمی و در ماده میکس ریکرو تیراندازی با کمان با حریفان رقابت خواهد کرد.

 

 

نعمتی مدال  8
نعمتی مدال  7
نعمتی مدال  6
نعمتی مدال  4
نعمتی مدال  2
نعمتی مدال  1

 
 
کد خبر : ۴,۴۳۹
اشتراک در