۹ شهریور ۱۴۰۰ ۱۱:۰۹
بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰؛
بیابانی: تیر طلایی را خدا به هدف زد
 
رمضان بیابانی با بیان اینکه در فینال حریف چینی خیلی بهتر بود، گفت در این رقابت‌ها از حریفانش انتقام گرفته است.
به گزارش خبرنگار اعزامی به توکیو، رمضان بیابانی پس از کسب اولین مدال تاریخ پارالمپیک ایران در کامپوند انفرادی گفت: رقابت فینال دشوار بود. انصافا حریف چینی بهتر از من عمل کرد و من نیز شاید چون از نظر فکری بدلیل رسیدن به فینال به ارامش رسیده بودم نتوانستم مثل رقابتهای قبل فینال ظاهر شوم.
وی ادامه داد: باید تلاشم را بیشتر کنم تا در آینده مدال های خوشرنگ تری بگیریم. تمام حریفان در این رقابت‌ها را میشناختم و توانستم از کسانی که پیش از این ایرانی ها را شکست داده بودند، انتقام بگیرم.
بیابانی در پاسخ به اینکه چرا نتوانست مثل رقابت نیمه نهایی نتیجه را جبران کند تاکید کرد: شاید دلیل این اتفاق فشار فینال بود.
وی با تقدیم مدالش به توانخواه های کشور، رهبری و مردم ایران از همه مسئولان فدراسیون تیروکمان، جانبازان و کمیته پارالمپیک تشکر کرد.
بیابانی درباره تیر طلایی که باعث شد به نیمه نهایی صعود کند نیز گفت: این تیر را خدا به هدف زد، چون من تیر را در شرایط نامطمئنی رها کرده بودم.
مجید کهتری سرمربی کمانداران اعزامی به بازی‌های پارالمپیک توکیو پس از کسب این مدال گفت: اتفاق تاریخی بود و این مهم در حالی رقم خورد که کمانداران ایرانی از پارالمپیک ریو به بعد در اردو حضور پیدا کرده بودند. کسب مدال نقره پارالمپیک با کمتر از 5 سال فعالیت، از وجود ظرفیت‌های زیاد در این رشته خبر میدهد.
او با اشاره به نتیجه بیابانی در مسابقات کامپوند پارالمپیک عنوان کرد: در بازی برابر نماینده روسیه ملی‌پوش ما پنج امتیاز عقب بود و این یعنی حذف از رقابت ها، اما او توانست بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارد و در تیر پایانی بازی را مساوی و در نهایت در تیر طلایی بر این رقیب مقتدر غلبه کند. رنگ مدال بیابانی می‌توانست طلایی باشد اما رقيب چینی وی بسیار عالی بود و این موجب شد تا نماینده ما به مدال نقره بسنده کند.
غلامرضا شعبانی بهار، رییس فدراسیون تیروکمان جمهوری اسلامی ایران، نیز پس از کسب این مدال گفت: انشاالله در روزهای آینده مدال‌های بیشتری در راه خواهد بود. این مدال نیز حاصل تلاش شبانه‌روزی ورزشکاران و کادر فنی است و خوشحالم که برای اولین بار در تاریخ توانستیم مدال نقره کامپوند پارالمپیک را کسب کنیم.

 

بیابانی مصاحبه 9
بیابانی مصاحبه 8
بیابانی مصاحبه 7
بیابانی مصاحبه 6
بیابانی مصاحبه 5
بیابانی مصاحبه 4
بیابانی مصاحبه 3
بیابانی مصاحبه 2
بیابانی مصاحبه 1

 
کد خبر : ۴,۴۲۶
اشتراک در