۹ شهریور ۱۴۰۰ ۰۹:۱۱
بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰؛
ساره جوانمردی قهرمان پارالمپیک شد
 
ساره جوانمردی تیرانداز ایران در بازی های پارالمپیک توکیو و در ماده تپانچه 10 متر قهرمان شد.
به گزارش خبرنگار اعزامی به توکیو، در مرحله نهایی تپانچه 10 متر پارالمپیک توکیو، ساره جوانمردی تیرانداز ایران در رقابت با هفت حریف دیگر خود به عنوان قهرمانی رسید.
در این مرحله که از ساعت 12 امروز سه شنبه (به وقت توکیو) در سالن آساکا برگزار شد، جوانمردی با کسب 239.2 امتیاز بالاتر از ورزشکار ترکیه و مجارستان قهرمان شد.
تیرانداز طلایی ایران تاکید کرد: پنج سال بسیار سخت را پشت سر گذاشتیم چون به دلیل همه گیری کرونا معلوم نبود مسابقات پارا برگزار می شود یا نه. کرونا برای ما نوساناتی ایجاد کرد که باعث تشویش و نگرانی شد. نمی دانستیم بازی ها برگزار می شود یا نه. خوشبختانه پارالمپیک برگزار شد و توانستم هم طلا بگیرم و هم رکوردشکنی کنم.
جوانمردی روز شنبه مجددا در ماده 50 متر خفیف به مصاف حریفان خود می رود. وی در این خصوص گفت: امیدوارم آنجا هم عملکرد خوبی داشته باشم و مثل پارالمپیک ریو مدال بگیرم. 
وی در پایان در پاسخ به این سئوال که برای آینده چه برنامه ای دارید؟ تصریح کرد: در حال حاضر به خاطر خستگی بیش از حد می خواهم استراحت کنم و پس از آن بهترین تصمیم را درباره آینده می گیرم.
حسین امیری، سرمربی تیم ملی تیراندازی، هم بعد از کسب این مدال طلا گفت: انتظار ما از ساره جوانمردی کسب مدال طلا بود چون سطح این تیرانداز در حد طلا است. باید بگویم او همچنان می تواند رکورد پارالمپیک را ارتقا بدهد.
او در ادامه خاطرنشان کرد: جوانمردی روز شنبه هم در ماده 50 متر خفیف مسابقه دارد و باتوجه به اینکه در پارالمپیک ریو هم در این ماده قهرمان شده است، به طلای او فکر می کنیم زیرا سطح او در حد مدال طلا است.
امیری در خصوص عملکرد نمایندگان تیراندازی ایران در پارالمپیک توکیو افزود: 8 ماه است روشی را در دستور کار قرار داده ام و با این روش کار کرده ایم. جا دارد از زحمات تک تک اعضای تیم تشکر کنم. حتی از سمیرا ارم هم به خاطر زحماتی که کشید تشکر می کنم.
به این ترتیب جوانمردی به سومین مدال طلای خود در بازی های پارالمپیک دست یافت. او در دوره گذشته در ریو هم دو مدال طلا گرفته بود.

 

 

ساره جوانمردی 6
ساره جوانمردی 5
ساره جوانمردی 4
ساره جوانمردی 3
ساره جوانمردی 2
ساره جوانمردی 1

کد خبر : ۴,۴۲۲
اشتراک در