۸ شهریور ۱۴۰۰ ۱۰:۱۶
شجاعی با کسب عنوان ششمی به کار خود در ماده تفنگ بادی در توکیو 2020 پایان داد
 
به گزارش خبرنگار اعزامی به توکیو، در آغاز ششمین روز از بازی‌های پارالمپیک 2020، مسابقات تیراندازی ماده تفنگ بادی 10 متر R2 ایستاده در مرحله مقدماتی برگزار شد. در این رقابت رقیه شجاعی بانوی ملی‌پوش کشورمان با 20 حریف از کشورهای اسلواکی، چین، اوکراین، کره جنوبی (2 نفر)، چین (2نفر) ، سوئد، تایلند (2 نفر)، لهستان، اندونزی، آلمان، استرالیا، ترکیه (2 نفر)، آمریکا، هند و بریتانیا (2 نفر) رقابت کرد و موفق شد با قرار گرفتن در رده پنجم دور گروهی به فینال صعود کند.
رقیه شجاعی در فینال تفنگ بادی 10 متر R2 با هفت ورزشکار از چین (دو نفر)، اوکراین، کره جنوبی، سوئد، اسلواکی و هند رقابت کرد که در پایان با 163.0 امتیاز به عنوان ششمی دست یافت.
در این رقابت لخارا آوانی از هند با امتیاز 249.6 رکورد پارالمپیک را شکست و به مدال طلا رسید، کاپینگ ژانگ از چین با امتیاز 248.9 دوم شد و تیرانداز اوکراینی هم با امتیاز 227.5 به مدال برنز دست یافت.
حسین امیری پس از دستیابی رقیه شجاعی به عنوان ششمی ماده تفنگ بادی 10 متر R2 ایستاده بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو اظهار داشت: این اولین پارالمپیک رقیه شجاعی و اولین رقابت او در این سطح است. واقعاً رقابت در فینال برای او سنگین بود و نتوانست همه توانایی خود را نشان دهد.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه توانایی شجاعی خیلی بالاتر از چیزی است که در مسابقات امروز ارائه کرد، افزود: او شانس مدال داشت، اما نتوانست موفق شود. در مسابقه امروز دیدید که قهرمان پارالمپیک چهارم شد. نمی‌گویم شانس دخیل است، اما فینال همین است و همه رقبا کار سختی دارند.
سرمربی تیم پاراتیراندازی کشورمان در خاتمه تصریح کرد: برای موفقیت باید خیلی بیشتر از اینها در شرایط فینال کار شود و تیراندازان ما در مسابقات مختلف حضور پیدا کنند.
 
کد خبر : ۴,۴۱۱
اشتراک در