۳ شهریور ۱۴۰۰ ۱۶:۵۲
معرفی فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در اولویت های سفارت بوده است/ بازدید از نمایشگاه فرش تا پنج روز ادامه دارد
 
مرتضی رحمانی موحد در حاشیه رونمایی از تابلو فرش پارالمپیک در سفارت ژاپن اظهار داشت: ماموریت‌هایی که برای ارائه خدمات، تسهیلات و ارائه حمایت از هیئت‌ها و ماموریت‌هایی که از داخل کشور اعزام می‌شوند در مورد خاص المپیک به دلیل بازتاب و اهمیت جهانی این رویداد از سال ۹۸ طبق هماهنگی‌هایی با کمیته های ملی المپیک و پارالمپیک شروع کردیم. هم در جهت ارائه خدماتی که برای ارتباطات‌‌شان با کمیته اجرایی نیاز دارند و هم اینکه در کنار آن بتوانیم برنامه‌هایی را در کنار المپیک و پارالمپیک برای شناساندن فرهنگ و تمدن ایران اسلامی ارائه کنیم که در اولویت برنانه های سفارت بوده است.

توکیو
توکیو
توکیو

وی افزود: قبل از المپیک برنامه‌های خاصی پیش‌بینی شده بود و در سطح گسترده‌ای در داخل شهر با همکاری شهرداری توکیو و کمیته اجرایی صورت گرفت،‌ متاسفانه با شیوع کرونا تمام برنامه‌ها و شرایط اضطراری در توکیو لغو شد. نهایتا در دوره المپیک توانستیم یک نمایشگاهی را با معرفی آثار باستانی، ‌طبیعی و مستندهای ایران به مدت ۱۵ روز برگزار کنیم. رونمایی از تابلو فرش ویژه در سفارت داشتیم و همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی را برای مخاطبان ایرانی و ژاپنی به دو زبان ایجاد کردیم.
سفیر ایران در ژاپن خاطر نشان کرد: آنچه که مورد نیاز کاروان در ارائه خدمات بود در اختیار‌شان گذاشتیم و در حال حاضر که کاروان پارالمپیک در توکیو هستند ارتباط نزدیکی با سرپرست کاروان داریم و امروز هم به مناسبت حضور کاروان ورزشی‌مان مجموعه تابلوفرش‌های ورزشی که یکی از ایرانیان مقیم در ژاپن طی سال‌های گذشته طراحی کرده و بافته، به نمایش گذاشته و به مدت ۵ روز علاقه‌مندان ایرانی و ژاپنی می‌توانند تماشا کنند و با بخشی از هنر فرش ایران که در عرصه ورزش تجلی کرده آشنا می‌شوند.
وی ادامه داد: نمایشگاه ایران زیبا هم علی‌رغم محدودیت‌های کرونایی که حاکم بود و تبلیغات گسترده‌ای هم برای آن انجام نشد ولی در سطح دیپلماتیک، نمایندگان مجلس و رسانه‌ها به خوبی آمدند و بازدید کردند و دفترچه یادبودی داشتیم و نظرات‌شان را نوشتند. بعضی از آنها علاقه‌مند شدند که زبان فارسی را یاد بگیرند و بعضی هم علاقه‌مند شدند که به ایران سفر کنند. در هر صورت این زمینه‌سازی‌ها کمک می‌کند که جامعه ژاپن، ایران را بهتر بشناسد و تعاملات بهتری ایجاد شود.
توکیو
رحمانی موحد تصریح کرد : در ابتدا و روزهای اول پارالمپیک به خاطر اینکه استانداردها و دستورالعمل‌های ویژه‌ای برای برگزاری مسابقات داشت کاملا با تمام دوره‌های گذشته متفاوت بود و لذا ممکن است برخی از نابسامانی‌ها در ورود اولین کاروان‌مان دیدیم ولی به سرعت ژاپنی‌ها برطرف کردند و به خوبی سرویس دادند و بازی‌ها هم در محیط‌های امن برگزار شد و منتها بخشی از جامعه ژاپن موافق برگزاری مسابقات نبود به دلیل اینکه احساس می‌کنند این بازی‌ها به شیوع بیشتر کرونا کمک می‌کند ولی از طرف دولت ژاپن مدیریت خوبی شد و علی‌رغم اینکه در شهر وضعیت اضطراری حاکم است ولی در محیط‌های ورزشی و دهکده به خوبی کنترل کردند و المپیک برگزار شد و امروز هم که پارالمپیک شروع شده است به خوبی کنترل می‌کنند و بازی‌های ما هم از فردا شروع می‌شود. ان‌شاالله که ورزشکاران ما هم با مدال‌های رنگین و دست پر به کشورمان برگردند.
 
کد خبر : ۴,۳۵۴
اشتراک در