۲ شهریور ۱۴۰۰ ۲۳:۰۹
بازی های پارالمپیک بستری برای تغییر است/ میراث پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ برای مردم ژاپن ماندگار خواهد شد
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، اندرو پارسونز، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک، امشب در مراسم افتتاحیه ابراز داشت که نمی تواند باور کند در این مکان حضور داریم و موفق به برگزاری بازی ها شده ایم.
وی افزود: بسیاری به برگزاری بازی ها و فرا رسیدن چنین روزی شک داشتند و آن را غیر ممکن می دانستند. اما با تلاش بزرگی که صورت گرفت، بزرگ ترین رویداد ورزشی جهان که منجر به تغییر نگرش عموم مردم نسبت به افراد دارای معلولیت می شود، در شرف آغاز است.
پارسونز خاطر نشان کرد: از دولت ژاپن، شهرداری توکیو و کمیته برگزاری بازی ها و نیز کمیته بین المللی المپیک به موجب تلاشهای بسیاری که برای برگزاری این بازی ها داشتند، تشکر می کنم.
رئیس IPC گفت: همچنین از میزبان خود، کشور ژاپن و مردم آن، که به ما ایمان داشتند می توانیم بازی های امنی را برای ورزشکاران و سایر شرکت کنندگان برگزار کنیم، قدردانی می کنم.
وی اضافه کرد: میراث ارزشمندی که برگزاری بازی های پارالمپیک در کشور شما به جای خواهد گذاشت، نگرشی جدید نسبت به افراد دارای معلولیت است. ولی ما به دنبال اهداف بالاتری هستیم و می خواهیم نگرش دنیا را تغییر دهیم.
پارسونز گفت: در طی ده سال آینده، کمپین " ما پانزده درصد" که با حمایت بیست سازمان بین المللی ، مردم دنیا، رسانه ها و بخش های تجاری تشکیل شده است، تلاش می کند میزان مشارکت افراد دارای معلولیت در جامعه را افزایش دهد.
رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک در پایان اضافه کرد: بازی های پارالمپیک بستری برای تغییر است و برگزاری آن به صورت چهار سال یکبار کافی نیست و موفقیت در نیل به اهداف نیاز به این دارد که هر کدام از ما نقشهایمان ر ا به درستی ایفا کنیم تا به جامعه ای فراگیر در کشورهایمان دست یابیم.
 
 
کد خبر : ۴,۳۴۸
اشتراک در