۲۶ اَمرداد ۱۴۰۰ ۰۸:۵۹
بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ هم بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد
 
در فاصله یک هفته تا آغاز بازی های پارالمپیک به میزبانی توکیو، برگزار کنندگان بازی ها و سازمان ها مرتبط گرد هم آمدند تا در خصوص حضور تماشاچیان در این رویداد بزرگ تصمیم گیری کنند.
پیش از این مقرر شده بود تا در خصوص حضور تماشاگران در این رویداد پس از پایان بازی های المپیک و با توجه به شرایط میزبان تصمیم گیری شود.
در این خصوص نشستی با حضور نمایندگان کمیته بین المللی پارالمپیک، کمیته برگزاری بازی ها، شهرداری توکیو و دولت ژاپن برگزار و طی آن گزارشی از وضعیت اضطراری اعلام شده در سه شهر توکیو، سایتما و چیا ارائه شد.
در ادامه با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهر توکیو مقررشد تا اقدامات سختگیرانه تری برای برگزاری بازی های پارالمپیک وضع و از حضور تماشاگران در استادیوم ها جلوگیری شود. به علاوه، از مردم درخواست شد تا از حضور در کنار جاده ها برای تماشای مسابقاتی از قبیل دوچرخه سواری که در خیابان ها و جاده ها برگزار می شود، خودداری کنند. 
از سوی دیگر مقرر شد با در نظر گرفتن تمام پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های لازم ، تعداد محدودی از دانش آموزان امکان حضور در این رویداد را داشته باشند و بتوانند بازی ها را از نزدیک تماشا کنند تا به ایجاد جامعه ای فراگیر در چارچوب برنامه مشارکت آمیز جنبش پارالمپیک کمک شود.
اعضا و سازمان های مسئول در صورت تغییر در وضعیت شیوع ویروس کرونا، برای بررسی و گفتگو و اتخاذ تصمیمات لازم جلسه اضطراری برگزار خواهند کرد.
 
کد خبر : ۴,۳۱۸
اشتراک در