۲۴ اَمرداد ۱۴۰۰ ۰۹:۴۵
آنچه باید از مراسم اهدای مدال بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ بدانید

 

کمتر از ده روز دیگر بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد و نزدیک به ۴۴۰۰ ورزشکار برای کسب ۵۳۹ مدال طلا با هم به رقابت خواهند پرداخت.
وب سایت کمیته بین المللی پارالمپیک با انتشار مطلبی در خصوص مراسم اهدای مدال، طراحی مدال ها و ... منتشر کرده است.
در این مطلب آمده: افرادی که در مراسم اهدای مدال مشارکت دارند لباس هایی به رنگ آبی به تن دارند که در طراحی آن از تکنیک های تولید کیمونو، لباس سنتی ژاپن، الهام گرفته شده و در عین حال سادگی و راحتی لباسهای مدرن را نیز دارد. رنگ آبی در فرهنگ ژاپن نماد پیروزی است.
طراح این لباسها، سوتا یاما گوچی است که علاوه بر لباس، سینی های اهدای مدال های طلا، نقره و برنز را نینز طراحی کرده که در آن هم از ایده سنت های ژاپنی الهام گرفته شده است.
سکوی اهدای مدال نیز با استفاده از ۲۴ تن ضایعات پلاستیکی خانگی تولید شد. این ضایعات پلاستیکی از سوی مردم سراسر ژاپن به کمیته برگزاری ارسال شده تا مفهوم پایداری به نمایش گذاشته شود. همچنین برخی از مواد آلومینیومی استفاده شده در کناره های سکو، از مواد بازیافتي خانه های موقتی ساخته شده که در زمان زلزله شرق ژاپن در سال ۲۰۱۱ احداث شده بودند.

 

مدال ها
در مراسم اهدای مدال ابتدا مدال برنز، سپس نقره و در انتها مدال طلا اهدا می شود.
طراحی مدال های توکیو ۲۰۲۰ از این ایده الهام گرفته که ورزشکاران برای رسیدن به افتخار و پیروزی باید تلاش کنند. اشکال حک شده بر روی مدال ها به مثابه سنگهایی سخت و خشن هستند که صیقل خورده اند و می درخشند و این درخشش، نماد سخت کوشی ورزشکاران و حامیان آنهاست.
درخشش دوستی میان ورزشکاران، تنوع و احترام به عملکرد ورزشی و سخت کوشی آنها نیز از دیگر مواردی است که در طراحی این مدالها به نمایش گذاشته شده است.
موسیقی مراسم اهدای مدال نیز توسط برجسته ترین آهنگ سازان ژاپنی نوشته شده است و هدف از آن همراهی کردن مردم سراسر دنیا در ستایش ورزشکارانی که روی سکو رفته اند، تولید شده است.
پس از پخش موسیقی مراسم اهدای مدال، سرود ملی ورزشکار برنده مدال طلا در استادیوم طنین انداز شده و پرچم کشورها نیز به اهتزاز درمی آید.
 
کد خبر : ۴,۳۱۱
اشتراک در