۲۹ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۱۶
آیین رونمایی از تمبر و نماد کاروان ایران در بازی های المپیک توکیو ۲۰۲۰ و تجلیل از خادمان ورزش کشور
 
آیین رونمایی از تمبر و نماد کاروان اعزامی ایران به المپیک توکیو 2020 و تجلیل از خادمان ورزش کشور عصرروز گذشته در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد.
این مراسم با حضور دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ، طاهره طاهریان نایب رئیس و دکتر کیکاوس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک، محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک، دکتر غفوری فرد،علیرضا رحیمی، مهدی علی نژاد، عبدالحمید احمدی، مهین فرهادی زاد، ژاله فرامرزیان،حجت السلام نقویان،سردار قاسمی،داور زنی،محمود رشیدی،دکتر شعبانی بهار،صدیقی،باران چشمه،تیشه گران،سلیمانی، حسن رنگرز،نصراله پریچهر به همراه جمع دیگری از  معاونین،روسای فدراسیون ها و مدیر کل ورزش و جوانان استان هاامیر عارف نیا مسئول ستاد فرهنگی کاروان المپیک و جمعی از پیشکسوتان ورزش کشور برگزار شد.

 

مراسم

در ابتدای مراسم که با مجری گری مازیار ناظمی برگزار شد از تمبر یادبود کاروان المپیک توسط دکتر سلطانی فر ، دکتر صالحی امیری، دکتر غفوری فرد، خسروی وفا و خانم طاهریان، رونمایی شد و در ادامه دکتر اردشیر صالح پور در خصوص فلسفه جام ارجان، نماد کاروان المپیک توکیو توضیحاتی ارائه کرد.
پس از رونمایی از تمبر یادبود از جام ارجان به عنوان نماد کاروان ایران در حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و دکتر غفوری فرد و خسروی وفا رونمایی شد و از وزیر ورزش و جوانان به پاس خدماتش در طول دوران وزارت تقدیر بعمل آمد.
سپس محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک ضمن آرزوی موفقیت برای کاروان المپیک و پارالمپیک و شیرین شدن ذائقه مردم با مدال آوری ورزشکاران گفت : احساس می کنم نام تقدیر از خادمان ورزش شایسته ترین نام است ، ما می خواهیم فقط در مورد ورزش صحبت کنیم ، ما بیش از۵ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده  ایم.
 وی در ادامه از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یاد کرد و گفت : نه فقط در این دولت بلکه ورزش پارالمپیک پدیده انقلاب است و به آن توجه بسیار شده  است و ما در حال حاضر در دنیا حرف هایی برای گفتن داریم.

 

مراسم

همچنین خسروی وفا با بیان پاره ای از اتفاقات مهم برای پارالمپیک کشور در دوره وزارت آقای سلطانی فر افزود: من به سهم خود قدردان وزیر ورزش  هستم و از دکتر صالحی امیری برای برگزاری این مراسم نیز تشکر می کنم.

وی افزود: در این دولت سه اتفاق برای ورزش افراد دارای معلولیت رخ دادکه یکی از آنها انتزاع کمیته المپیک از پارالمپیک بود.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک با اهدای هدیه ای معنوی که توسط یکی از هنرمندان دارای معلولیت ساخته شده بود، از وزیر ورزش و جوانان تقدیر کرد.  

 
کد خبر : ۴,۲۴۸
اشتراک در