۱۲ تیر ۱۴۰۰ ۱۴:۰۹
تبریک سالگرد تولد بنیانگذارجنبش پارالمپیک توسط گوگل
 
به مناسبت صد و بیست و دومین سالگرد تولد سر لودیگ گاتمن، بنیانگذار جنبش پارالمپیک، گوگل با استفاده از طرح های گرافیکی تولد این نورولوژیست آلمانی را تبریک گفت.
سر لودیگ گاتمن در سال 1899 در تاست آلمان به دنیا آمد و در سال 1924 موفق به اخذ مدرک دکترا در رشته پزشکی شد. وی پس از آن تحقیقات خود را بر روی ضایعات نخاعی آغاز کرد و توانست به یکی از برجسته ترین نورولوژیست های آلمان تبدیل شود.
در سال 1944 با درخواست دولت انگلستان، سر لودیگ گاتمن مرکز ضایعات نخاعی در بیمارستان استوک مندویل انگستان را تاسیس کرد و از آن پس، ورزش های توانبخشی هم به تدریج جنبه سرگرمی یافت و پس از مدتی به صورت حرفه ای از سوی بیماران ضایعه نخاعی دنبال شد.
در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک لندن 1948، سر لودیگ گاتمن اولین دوره از مسابقات ورزشی را برای 16 ورزشکار ویلچری با نام بازی های استوک مندویل برگزار کرد که نقطه عطفی در تاریخ جنبش پارالمپیک به حساب می آید. 
بازی های استوک مندویل که بعدها به عنوان بازی های پارالمپیک شناخته شد، برای اولین بار در سال 1960 با حضور 400 ورزشکار از 23 کشور در ایتالیا برگزار شد. از آن زمان، این رویداد هر چهار سال یک بار برگزار می شود.
دکتر لودویگ گاتمن به دلیل خدمات ارزشمندش جوایز بسیاری از جمله نشان شوالیه را دریافت کرد. اقدامات او باعث شد تا امروزه ورزشکاران پارالمپیکی را با توانمندی ها و دستاردهایشان بشناسیم. همچنین بازی های پارالمپیک به عنوان نیروی پیشران توسعه حقوق و استقلال افراد دارای معلولیت و برابری ایفای نقش می کند.
 
کد خبر : ۴,۲۰۲
اشتراک در