۲ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۱۲
رونمایی از پوسترهای بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو 2020
 
آخرین پوسترهای توکیو 2020 که نمادی از تنوع و شادی بازی های پارالمپیک است، رونمائی شد. 
کمیته برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو 2020 از دو پوستر این رویداد به عنوان سمبل بازی های المپیک و پارالمپیک و مروج این رویداد بزرگ رونمائی کرد.
پیش از این 12 پوستر رسمی  با محوریت بازی های المپیک و 8  پوستر رسمی با محوریت بازی های پارالمپیک طراحی شده بود که در نهایت این دو پوستر از میان آنها انتخاب شد.
این اولین باری است که به شکل مجزا یک پوستر نمادین برای بازی های پارالمپیک انتخاب شده است.
رونمایی از این پوستر در زمره اقداماتی بود که توکیو، میزبان بازی ها، پیش از برگزاری مسابقات می بایست انجام می داد و به منزله میراث فرهنگی برای این دوره از بازی ها محسوب می شود.
پوسترهای منتخب به عنوان نماد بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو 2020 در موزه المپیک لوزان در سوئیس و همچنین سایر موزه ها و نمایشگاه ها در سرتاسر دنیا به نمایش درخواهد آمد.
اندرو پارسونز، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک در این خصوص اظهار کرد: "انتخاب تنها یک پوستر از بین کارهای موجود بسیار سخت بود. پوستر منتخب نشان دهنده شادی و تنوع بازی های پارالمپیک است."
گو چوگی پار، طراح پوستر منتخب پارالمپیک هم در همین راستا اضافه کرد: "در این اثر، اراده پارا ورزشکارانی که با چالش ها روبه¬رو می شوند، به تصویر کشیده شده که  شور و اشتیاق آنها غیرقابل مهار است. این شور و اشتیاق، امید بشریت است که در طول قرون متمادی وجود داشته  و از اینکه پوستر ما منجر به الهام بخشیدن و ایجاد انگیزه در ورزشکاران حاضر و نسل های بعدی می¬شود، بسیار خرسندیم."
آنجلیتا تئو، مدیر بنیاد فرهنگ و میراث المپیک، در خصوص پوسترهای توکیو 2020 گفت: "از اینکه هنرمندان برجسته¬ای از ژاپن و سرتاسر دنیا برای طراحی پوسترهای بازی های توکیو 2020 گرد هم آمدند، بسیار خرسندیم. پوستر منتخب، بیانگر تنوع و همبستگی به عنوان ارزش های المپیک است و برای ایجاد ارتباط میان مردم جهان علی رغم وجود تفاوت ها تلاش می کند.
 
 
کد خبر : ۴,۱۸۱
اشتراک در