۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ۱۱:۲۳
حضور کاروان پارالمپیک  جمهوری اسلامی ایران در بازی های توکیو ۲۰۲۰ با ۵۹ ورزشکار
 
صبح امروز نشست خبری هادی رضایی، سرپرست کاروان ایران در بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ ، برگزار شد.
وی در این نشست به سوالات اصحاب رسانه در خصوص آخرین وضعیت کاروان، رشته های اعزامی، بودجه و ... پاسخ داد.
رضایی پیرامون رشته و نفرات اعزامی به این مسابقات گفت: در مجموع ۵۹ ورزشکار به بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ به این شرح اعزام می شوند:
پاراوزنه برداری : ۶ ورزشکار – ۲ نفر کادر فنی 
پارا دو ومیدانی : ۱۴ ورزشکار (۱۳ آقا- یک خانم) – ۳ نفر کادر فنی 
پارا تیراندازی با کمان : ۶ ورزشکار (۵ آقا – یک خانم) ۳ نفر کادر فنی 
والیبال نشسته : ۱۲ ورزشکار – ۲ نفرکادر فنی 
جودو: ۲ ورزشکار – ۲ نفر کادر فنی  
پارا تیراندازی : ۳ ورزشکار (۳ خانم)  – ۲ نفر کادر فنی 
پارا قایقرانی : ۲ ورزشکار (یک خانم – یک آقا) – یک نفر کادر فنی 
بسکتبال با ویلچر : ۱۲ ورزشکار – ۲ نفر کادر فنی 
پاراتکواندو: ۳ ورزشکار (۲ آقا – یک خانم) – ۲ نفر کادر فنی 
سرپرست کاروان ایران در بازی های توکیو خاطر نشان کرد: ترکیب کادر همراهان اعزامی به بازی های پارالمپیک متشکل از ۵ نفر شامل محمود خسروی وفا و محمد تابع رئیس و دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک، غلامرضا نوروزی سرپرست تیم پزشکی، بنده به عنوان سرپرست کاروان و علی فرجی معاون کاروان خواهد بود. همچنین ۱۶ نفر هم در قالب همراهان در ترکیب کاروان اعزامی به پارالمپیک توکیو حضور دارند و برای این دوره بازی ها ۱۷ نفر هم به عنوان نماینده رسانه معرفی شده اند.
وی افزود: در رشته دوچرخه سواری هنوز کسب سهمیه نشده و تنها MQS توسط ورزشکار به دست آمده و منتظر استعلام از فدراسیون جهانی دوچرخه سواری هستیم و چنانچه پاسخ استعلام مثبت و شرایط نفر مور نظر با سیاست های کمیته یکسان بود، اعزام صورت خواهد گرفت.
رضایی در خصوص مراسم رژه گفت: در خصوص شرایط مراسم افتتاحیه استعلام کرده ایم و منتظر پاسخ از کمیته بین المللی پارالمپیک هستیم. یک خانم و یک آقا نیز به عنوان پرچمدار انتخاب خواهند شد که اسامی نهایی آنها در نشست آتی جلسه هیات رئیسه اعلام می شود.
سرپرست کاروان خاطر نشان کرد: با توجه به پیش رو بودن بازی های پارالمپیک  و طبق نظر مساعد جناب آقای نوبخت، مقرر بود که ۶۰ درصد از بودجه تخصیصی به کمیته ملی پارالمپیک طی سه ماه نخست سال پرداخت شود تا مقدمات اعزام کاروان اعم از تهیه تجهیزات، رزرو هتل و بلیط و ... به خوبی انجام شود اما تاکنون از ۱۱۷ میلیارد بودجه مصوب تنها ۶ درصد یا معادل ۶ میلیارد آن طی دو ماه نخست سال جاری پرداخت شده است و بیم آن می رود که با این تاخیر در پرداخت، اعزام کاروان با مشکلات اساسی روبرو شود و امیدواریم که طی روزهای آتی پرداخت ها طبق برنامه انجام شود.

 

کد خبر : ۴,۱۵۳
اشتراک در