۲۳ بهمن ۱۳۹۲ ۰۸:۱۸
از سوى کمیته بین‌المللى پارالمپیک / فاطمه رخشانى نامزد نشان رسمى بین‌المللى روز زن شد
از سوى کمیته بین‌المللى پارالمپیک (IPC) دکتر فاطمه رخشانى کاندیداى نشان رسمى بین‌المللى روز زن شد.
به گزارش روابط عمومى کمیته ؛ کمیته بین‌المللى پارالمپیک با ارسال نمابرى به کشورهاى عضو ، 5 بانوى برگزیده پارالمپیکى را به عنوان کاندیداى زنان برگزیده IPC معرفى کرد که دکتر فاطمه رخشانى نایب رئیس بانوان کمیته ملى پارالمپیک در لیست نامزدهاى منتخب معرفى شده اند. اسامى نامزد ها به ترتیب ذیل است:
• ریما باتالووا از روسیه دارنده 13 مدال پارالمپیک و 18 عنوان جهانى طى سه دهه گذشته، وى در حال حاضر نایب رئیس کمیته پارالمپیک روسیه و عضو کمیته برگزارى بازی‌هاى سوچى 2014 است.
• جین همرشوى از دانمارک؛ بازیکن گذشته گلبال از سال 2013 ، رئیس فدراسیون بین‌المللى ورزش نابینایان (IBSA) است.
• نادیا هارو شیما نا از کشرو بروندى، مربى ویلچررانى که در شروع رشته‌هاى ورزشى براى بانوان نقش بسیار مؤثرى داشته است، وى که فعالیت خود را به صورت داوطلبانه آغاز نموده است، در حال حاضر معاون دبیرکل IPC است.
• ناتالیا پارتیکا از لهستان، وى در دو دوره بازی‌هاى پارالمپیک در تنیس روى میز شرکت داشته است. وى به عنوان زن سال لهستان شناخته شده است.
• دکتر فاطمه رخشانى از ایران؛ رئیس کمیته ورزش زنان در کمیته پارالمپیک اسیا (APC) است، نقش قابل توجهى را در ورزش زنان معلول در ایران داشته است. وى که در رشته شناى معلولین فعالیت داشته است در مشارکت زنان در ورزش نیز فعالیت دارد.
سیما لیموچى از کشورمان و عضو کمیته بانوان APC در ترکیب هیات داورى جهت انتخاب 5 بانوى برتر پار المپیکى قرار داشت.
لازم به ذکر است 8 مارس (7 1اسفند ماه ) از سوى سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانى زن شناخته شده است.
کمیته بین‌المللى پارالمپیک (IPC) در این روز که همزمان با برگزارى مسابقات المپیک زمستانى سوچى است ، نشان روز جهانى زن سال 2014 را به بانوى برگزیده ورزشکاران معلول جهان (پارالمپیکی) اعطا خواهد کرد.
کد خبر : ۴۱
اشتراک در