۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۴۳
معاینات پزشکی و ارزیابی تخصصی قلبی، عروقی ورزشکاران اعزامی به بازی های توکیو ۲۰۲۰ انجام شد
معاینات پزشکی و ارزیابی تخصصی قلبی، عروقی اولین گروه از ورزشکاران اعزامی به بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ در مرکز پزشکی، ورزشی آکادمی ملی المپیک انجام شد.
معاینات پزشکی و ارزیابی تخصصی قلبی، عروقی اولین گروه از ورزشکاران اعزامی به بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ در مرکز پزشکی، ورزشی آکادمی ملی المپیک انجام شد.
دکتر محمدرضا محمودخانی رئیس آکادمی ملی پارالمپیک در این خصوص گفت: این آزمون ها یک حلقه از زنجیره مانیتورینگ ورزشکاران پارالمپیکی را تشکیل می دهد که بخش های دیگری از آن مانند سنجش قابلیت‌های جسمانی و روانی، مراقبت های سلامت در دوران شیوع ویروس کرونا به صورت پزشکی از راه دور(تله مدیسین)، معاینات اسکلتی عضلانی و ارزیابی ترکیب بدنی به صورت دوره ای، طی دو سال گذشته برای گروهی از پارالمپین ها به اجرا درآمده بود.
 
معاینات پزشکی
 
وی افزود: در این مرحله تمامی ورزشکاران اعزامی به بازی های توکیو مورد معاینات تخصصی قرار می گیرند که در این راستا پس از هماهنگی های صورت گرفته با آکادمی ملی المپیک به منظور استفاده از تجهیزات تخصصی موجود در بخش پزشکی ورزشی آکادمی ملی المپیک، با همکاری متخصصین دپارتمان قلب ورزشی آکادمی ملی المپیک، متخصصین دپارتمان پیشگیری از آسیب های ورزشی آکادمی ملی پارالمپیک و تیم پزشکی طرح تله مدیسین (پزشکی از راه دور) پارالمپیک، معاینات کامل قلبی عروقی، اسکلتی عضلانی، ارزیابی تنفسی و آزمایش فاکتورهای خون بر روی ورزشکاران اعزامی به پارالمپیک توکیو انجام گرفت.
 
دکتر محمودخانی ضمن تشکر از همکاری بخش های مختلف آکادمی ملی المپیک در اجرای این برنامه گفت: تمامی ورزشکاران اعزامی به پارالمپیک توکیو در این مرحله از آزمون ها حضور نداشتند و با توجه به تعداد بالای ورزشکاران اعزامی به بازی های پارالمپیک، آزمون های مذکور طی چند مرحله انجام می گیرد تا همه این عزیزان ارزیابی های لازم را پشت سر بگذارند.
 

معاینات پزشکی

 
شایان ذکر است دکتر سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در جریان انجام این آزمون ها، ضمن حضور در مرکز پزشکی ورزشی آکادمی ملی المپیک، از مراحل انجام آزمون های مذکور بازدید نمود.
کد خبر : ۴,۰۶۵
اشتراک در